Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SÜT BİLİMİ |
Üçüncü düzey |
KVBH 610 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YELİZ UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sütün temel bileşimi, sütün muhafazası ve süt ürünleri teknolojisi ile ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Süt Bilimi, sütün yapısı ve özellikleri ile süt ürünlerinin genel özellikleri ve teknolojisi ile ilgili bilgi veren bir derstir.
|
1- |
Dersin ve kaynak kitapların tanıtımı, süt ürünleri ile ilgili yasal düzenlemeler
|
2- |
Sağlıklı ve hijyenik süt eldesi, sütün depolanması, nakledilmesi ve işletmelere kabulü
|
3- |
Sağlıklı ve hijyenik süt eldesi, sütün depolanması, nakledilmesi ve işletmelere kabulü
|
4- |
Süt kimyası, sütün insan beslenmesindeki önemi
|
5- |
Süt kimyası, sütün insan beslenmesindeki önemi
|
6- |
Süt kimyası, sütün insan beslenmesindeki önemi
|
7- |
Süt ve ürünleri ile bulaşan enfeksiyon ve intoksikasyonlar, süte bulaşan yabancı maddeler
|
8- |
Süt ve ürünleri ile bulaşan enfeksiyon ve intoksikasyonlar, süte bulaşan yabancı maddeler
|
9- |
Süt ve ürünleri ile bulaşan enfeksiyon ve intoksikasyonlar, süte bulaşan yabancı maddeler
|
10- |
İşletmelerde süte uygulanan ön teknolojik işlemler ve içme sütü teknolojisi (pastörize süt, UHT süt)
|
11- |
İşletmelerde süte uygulanan ön teknolojik işlemler ve içme sütü teknolojisi (pastörize süt, UHT süt)
|
12- |
İşletmelerde süte uygulanan ön teknolojik işlemler ve içme sütü teknolojisi (pastörize süt, UHT süt)
|
13- |
Starter kültürlerin süt teknolojisindeki önemleri, starter kültür hazırlama yöntemleri, starter kültür çeşitleri, kalite bozuklukları ve bakteriofajlar
|
14- |
Starter kültürlerin süt teknolojisindeki önemleri, starter kültür hazırlama yöntemleri, starter kültür çeşitleri, kalite bozuklukları ve bakteriofajlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sütün kimyasal bileşimi ve bileşimini etkilen faktörleri
|
2- |
Süt ürünlerinin üretim teknolojileri
|
3- |
Süt ve süt ürünleri ile ilgili yasal mevzuat
|
4- |
Süt ve süt ürünleri kalite ölçütlerinin belirlenmesi
|
5- |
Görev yapabileceği bir süt işletmesinin çalışma koşullarını değerlendirerek karşılaşabileceği sorunlar ve çözüm üretme kabiliyeti
|
6- |
İşletmelerde HACCP sisteminin kurulması ve uygulanması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.
|
|