Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (yl. Yabanci Dil) > OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ İLK GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ İLK GİRİŞ İkinci düzey SHA 553 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe ve ingilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT ONAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MURAT ONAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli sözlü anlatım
Dersin amacı optimizasyon yöntemleri hakkında genel kültür sahibi olunması ve ilk programların yazılma becerisinin kazandırılması
Dersin tanımı Optimizasyon yöntemleri hakkında genel kültür edinilen, hali hazırda bulunan birçok optimizasyon yöntemi anlatılan ve katılanların ilk optimizasyon algoritmalarını maltab ortamında yazdıkları bir derstir.

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar.
2- Tek ve çok boyutlu, kısıtlı ve kısıtsız problemler.
3- Parametre optimizasyonu ve Mini-Maks kuramı.
4- Fonksiyon optimizasyonu ve Varyasyonlar hesabı.
5- Lineer programlama ve Simpleks yöntemi.
6- Lineer olmayan programlama ve arama teknikleri.
7- Diğer bazı optimizasyon ilkelerine giriş.
8- Diğer bazı optimizasyon ilkelerine giriş.
9- Diğer bazı optimizasyon ilkelerine giriş.
10- Diğer bazı optimizasyon ilkelerine giriş.
11- Diğer bazı optimizasyon ilkelerine giriş.
12- Bazı optimizasyon algoritmalarına giriş.
13- Bazı optimizasyon algoritmalarına giriş.
14- Bazı optimizasyon algoritmalarına giriş.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- OPTİMİZASYONUN NE OLDUĞUNU ÖĞRENMEK
2- OPTİMİZASYONUN NASIL YAPILDIĞINI ÖĞRENMEK
3- OPTİMİZASYONUN TEMEL KAVRAMLARINI ÖĞRENMEK
4- OPTİMİZASYON ALGORİTMALARINI TANIMAK
5- İLK OPTİMİZASYON ALGORİTMASINI YAZMAK
6- İLK OPTİMİZASYON ALGORİTMASINI YAZMAK
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 15 150
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yapay Zeka Optimizasyon Algoritmaları Derviş Karaboğa, atlas yayın dağıtım
Yardımcı Kaynaklar internet

Ders ile ilgili dosyalar