Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Önemli Astigmata, Prostigmata, Mesostigmata, Metastigmata türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Önemli Astigmata, Prostigmata, Mesostigmata, Metastigmata türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğreten derstir.
|
1- |
Evcil hayvanlarda önemli astigmatik akarlar
|
2- |
Sarcoptes, Psoroptes ve Chorioptes morfolojisi
|
3- |
Otodectes, Notoedres ve Cnemidocopteslerin morfolojileri
|
4- |
Evcil hayvanlarda uyuz, uyuz hastalığında teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri
|
5- |
Evcil hayvanlarda önemli prostigmatik ve mesostigmatik akarlar
|
6- |
Demodex ve diğer türleri
|
7- |
Köpeklerde demodicosis, teşhis, tedavi ve korunma Dermanysus ve Varroa türleri, morfoloji ve biyolojisi
|
8- |
Ixodidae ailesinin genel özellikleri
|
9- |
Hyalomma, Ixodes ve Boophilus soylarının morfolojik ve biyolojik özellikleri
|
10- |
Hyalomma, Ixodes ve Boophilus soylarının morfolojik ve biyolojik özellikleri
|
11- |
Argasidae ailesinin genel özellikleri
|
12- |
Argas ve Ornithodorus soylarının morfolojik ve biyolojik özellikleri
|
13- |
Argas ve Ornithodorus soylarının morfolojik ve biyolojik özellikleri
|
14- |
Kenelerin medikal önemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Astigmata, Prostigmata, Mesostigmata ve Metastigmata takımında bulunan türlerin türlerin morfoloji ve biyolojilerini öğrenir.
|
2- |
Astigmata, Prostigmata, Mesostigmata ve Metastigmata takımında bulunan türlerin vektörlük potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Dünyada ve Türkiye’de bu türlerin durumunu öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
2
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wall R, Shearer D. Veterinary Ectoparasites. Blackwell Science, 2001.
Mullen G, Durden L. Medical and Veterinary Entomology. Academic Press, 2002
Taylor MA, Coop RL, Wall RL. Veterinary Parasitology. 3rd Ed, Blackwell Publishing, 2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|