Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HELMİNTLERE ETKİYEN İLAÇLAR |
Üçüncü düzey |
VFT-614 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 3 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Hayvanlarda hastalık ve verim kaybına yol açan helmintler, antelmentik ilaçlarla ilgili tanımlar, antelmintik ilaçların sınıflandırılması, etki mekanizmaları, etkileri ve kullanım alanları ve antelmintik ilaçların istenmeyen etkileri ile ilgili bilgilerin verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Veteriner Hekimliğinde kullanılan antelmintik ilaçlar, etki mekanizmaları, dozları ve istenmeyen etkileri hakkında bilgi kazandırmak
|
1- |
Antelmintik etkinlik denemeleri
|
2- |
Antelmentiklerin etki spektrumu
|
3- |
Antelmentiklerin etki gücü
|
4- |
Paraziter hastalıkların önemi
|
5- |
Helmintlere bağışıklık
|
6- |
Antelmintiklerin etki spektrumu
|
7- |
Antelmintik ilaçların sağaltımdaki rolü
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Antelmintiklerin etki şekilleri
|
10- |
Kelebeklere etkiyen ilaçlar
|
11- |
Şeritlere etkiyen ilaçlar
|
12- |
Yuvarlak kurtlara etkiyen ilaçlar
|
13- |
Kalp kurduna etkiyen ilaçlar
|
14- |
Stratejili antelmintik kullanımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Antelmintik ilaçların veteriner hekimliği açısından önemini anlayabilme
|
2- |
Veteriner Hekimliğinde kullanılan ilaçları ve gruplarını öğrenebilme
|
3- |
Bu ilaçların etki mekanizmalarını öğrenebilme
|
4- |
Arakonakçılarla mücadelenin önemini kavrayabilme
|
5- |
Hayvan türlerine ve hastalığa göre ilaç seçebilme
|
6- |
İlaçların istenmeyen etkileri ve kalıntı durumunu anlayabilme
|
7- |
Bu ilaçların bilinçli bir şekilde kullanımını kavrayabilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veteriner İlaç, Bünyamin Traş, Enver Yazar, Muammer Elmas editör, (2009) Adams H.R., Veterinary Pharmacology and Therapeutics, 8th edition, Iowa State University Press, Ames, 2001. Boothe D.M., Small Animal Clinical Pharmacology and Therapeutics. W.B. Saunders Company, USA, 2001. Kayne, S.B., Jepson, M.H., Veterinary Pharmacy UK 2004.
|
|