Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BETONARME I |
Birinci düzey |
İNŞ 313 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 204 MUKAVEMET-II DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ YÜKSEL GÜL ASLANBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HİDAYET ÖZDEMİR, DR. ÖĞR. ÜYESİ YÜKSEL GÜL ASLANBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Betonarme yapı elemanlarının fiziksel ve mekanik özelliklerinin ve kiriş-kolon taşıyıcı elemanların betonarme hesap ve tasarımı temel ilkelerinin göz önüne alınması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Beton ve Betonarmenin Tarihçesi, Beton Tanımı ve Beton Malzemesinin Özellikleri, Betonun Fiziksel ve Mekanik Özellikleri.Çelik ve Beton Sınıfları. Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler. Çift Donatılı Dikdörtgen Kiriş Kesitleri ve Hesap Esasları.ek ve Çift Donatılı Tablalı Kiriş Kesitleri.Kirişlerde Kesme Etkisi.Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar (Kolonlar).Kalın Kolonların Hesap ve Tasarımı. Narin Kolonların Hesap ve Tasarımı. Kolonlarda Kesme Güvenliği ve Kesme Donatısının Belirlenmesi. TBDY2018 deprem yönetmeliği ile TS-500 esasları ve esaslara uygunluk açısından taşıyıcı elemanların değerlendirilmesi.
|
1- |
Beton ve Betonarmenin Tarihçesi.
|
2- |
Beton Tanımı ve Beton Malzemesinin Özellikleri.
|
3- |
Betonun Fiziksel ve Mekanik Özellikleri.
|
4- |
Çelik ve Beton Sınıfları.
|
5- |
Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler.
|
6- |
Çift Donatılı Dikdörtgen Kiriş Kesitleri ve Hesap Esasları.
|
7- |
Tek ve Çift Donatılı Tablalı Kiriş Kesitleri.
|
8- |
Kirişlerde Kesme Etkisi.
|
9- |
Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar (Kolonlar).
|
10- |
Kalın Kolonların Hesap ve Tasarımı.
|
11- |
Narin Kolonların Hesap ve Tasarımı.
|
12- |
Narin Kolonların Hesap ve Tasarımı.
|
13- |
Kolonlarda Kesme Güvenliği ve Kesme Donatısının Belirlenmesi.
|
14- |
Kolonlarda Kesme Güvenliği ve Kesme Donatısının Belirlenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
4- |
Meslek hayatında karşılaşacağı betonarme problemleri çözme yeteneğini geliştirmek
|
5- |
Proje okuma ve yorumlama yetisi
|
6- |
Standart ve yönetmelikler için adaptasyon sağlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altun, F. Betonarme Ders notları,2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Depreme Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, Türk Standartları Enstitüsü,2007.
Doğangün, A., Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, İstanbul 2008.
Celep, Z., Betonarme Yapılar, 2009
Ersoy U., Özcebe, G., “Betonarme”, Evrim Yayınevi, 2004.
|
|