Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve çevrim içi
|
Dersin amacı
|
Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları,
değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak.
|
Dersin tanımı
|
Toplumsal duyarlılık ve ülkelerin kalkınmasında önemli yeri olan Değer ve Karakter gelişimine yönelik eğitime ve paydaşlara düşen görev ve sorumluluklar.
|
1- |
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.
|
2- |
Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
|
3- |
Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
|
4- |
Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri
|
5- |
Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
|
6- |
Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
|
7- |
Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
|
8- |
Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
|
9- |
Karakter/Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
|
10- |
Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
|
11- |
İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
|
12- |
Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler
|
13- |
Türkiye’de Değerler Eğitimi Uygulamaları ve Araştırmaları
|
14- |
Karakter ve Degerler eğitiminin uygulanmasına dönük ders paln örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karakter ve değer eğitimine ilişkin temel kavramları açıklar
|
2- |
Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, okul ve çevrenin yerini açıklar.
(Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde;
-Ailenin yerini, Okulun yerini, Çevrenin yerini açıklar)
|
3- |
Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar.
(Değer analizi yaklaşımı, Değer belirginleştirme yaklaşımı,Ahlaki sorgulama yaklaşımı, Karakter ve değer eğitiminde güncel yaklaşımlar)
|
4- |
Kalkınma ve toplumsallaşma sürecinde karakter ve değerler eğitiminin önemini kavrar ve netür uygulamalar yapacağını bilir.
|
5- |
Mesleğini uygulama sürecinde, öğrencilerde etkili karakter ve değerlerin gelişine katkı sağlayacak uygulamalara yer verir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
35
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
47
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz (2019). Karakter Ve Değer Eği̇ti̇mi̇. Pegem Akademi Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bryan, C.S. & Babelay, A.M. (2009). Building character: A model for reflective practice. Academic Medicine, 84(9), 1283-1288.
Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Damon, W. & Gregory, A. (1997). The Youth Charter: towards the formation of adolescent moral identity. Journal of Moral Education, 26(2), 117-130.
Damon, W. (2002). “The roots of character and the role of community. white house talk on character and community.” [Online] Retrieved on 6 January 2013
Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel.
Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi.
Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara:
Pegem.
Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken
yayınları No:40
Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları.
|
|