Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > KARAKTER EĞİTİMİ VE DEĞER ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAKTER EĞİTİMİ VE DEĞER ÖĞRETİMİ Birinci düzey SÖP 435 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrim içi
Dersin amacı Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları, değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak.
Dersin tanımı Toplumsal duyarlılık ve ülkelerin kalkınmasında önemli yeri olan Değer ve Karakter gelişimine yönelik eğitime ve paydaşlara düşen görev ve sorumluluklar.

Dersin içeriği
1- Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.
2- Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
3- Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
4- Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri
5- Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
6- Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
7- Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
8- Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
9- Karakter/Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
10- Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
11- İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
12- Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler
13- Türkiye’de Değerler Eğitimi Uygulamaları ve Araştırmaları
14- Karakter ve Degerler eğitiminin uygulanmasına dönük ders paln örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karakter ve değer eğitimine ilişkin temel kavramları açıklar
2- Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, okul ve çevrenin yerini açıklar. (Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde; -Ailenin yerini, Okulun yerini, Çevrenin yerini açıklar)
3- Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar. (Değer analizi yaklaşımı, Değer belirginleştirme yaklaşımı,Ahlaki sorgulama yaklaşımı, Karakter ve değer eğitiminde güncel yaklaşımlar)
4- Kalkınma ve toplumsallaşma sürecinde karakter ve değerler eğitiminin önemini kavrar ve netür uygulamalar yapacağını bilir.
5- Mesleğini uygulama sürecinde, öğrencilerde etkili karakter ve değerlerin gelişine katkı sağlayacak uygulamalara yer verir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 35 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz (2019). Karakter Ve Değer Eği̇ti̇mi̇. Pegem Akademi Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Bryan, C.S. & Babelay, A.M. (2009). Building character: A model for reflective practice. Academic Medicine, 84(9), 1283-1288. Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Damon, W. & Gregory, A. (1997). The Youth Charter: towards the formation of adolescent moral identity. Journal of Moral Education, 26(2), 117-130. Damon, W. (2002). “The roots of character and the role of community. white house talk on character and community.” [Online] Retrieved on 6 January 2013 Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken yayınları No:40 Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar