Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.dr.) > PROFESYONEL UYGULAMALAR 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROFESYONEL UYGULAMALAR 1 Üçüncü düzey RES303 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri PROF. UYGULAMALAR
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUHAMMED TAŞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı Resim sanatının kendine has ifade araçlarını ayrıştırarak pratiğe yönelik bireysel deneyimlerle yaratıcı ve özgün sanatçı kimliğinin akademik alt yapısını oluşturmayı sağlamaktır.
Dersin tanımı Kişisel Proje uygulamaları gerçekleştirmek, sanatsal form yaratımı ve kuram ilişkisinin sağlanması, Resim eğitimi sürecinde edinilen görsel birikim ve algılama düzeyinin yansıdığı özgün çalışmaları üretebilmek.

Dersin içeriği
1- Uygulama + teorik + ödev
2- Uygulama + teorik + ödev
3- Uygulama + teorik + ödev
4- Uygulama + teorik + ödev
5- Uygulama + teorik + ödev
6- Uygulama + teorik + ödev
7- Uygulama + teorik + ödev
8- ARA SINAV
9- Uygulama + teorik + ödevsı
10- Uygulama + teorik + ödev
11- Uygulama + teorik + ödev
12- Uygulama + teorik + ödev
13- Uygulama + teorik + ödev
14- Uygulama + teorik + ödev
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencinin doğru gözlem yapabilme ve modle edebilme gücünün geliştirilmesi.
2- İnsan vücudunun karakteristik özelliklerini yakalayabilmek.
3- İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığın geliştirilmesi.
4- Canlı ve cansız model üzerinden yetkin çalışma yetisi kazanmak.
5- Atölyeye düzenli şekilde katılarak pozitif bir bir çalışma sürecine katkıda bulunabilmek
6- Fotoğraftan, karbon kağıdından, telefondan, başkalarına çizim yaptırmaktan veya benzer kopyalama araçlarından kaçınarak etik bağlamda doğru bir atölye disiplini edinebilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     162
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
Yardımcı Kaynaklar Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007

Ders ile ilgili dosyalar