Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROFESYONEL UYGULAMALAR 1 |
Üçüncü düzey |
RES303 |
|
5 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
PROF. UYGULAMALAR
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUHAMMED TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Resim sanatının kendine has ifade araçlarını ayrıştırarak pratiğe yönelik bireysel deneyimlerle yaratıcı ve özgün sanatçı kimliğinin akademik alt yapısını oluşturmayı sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Kişisel Proje uygulamaları gerçekleştirmek, sanatsal form yaratımı ve kuram ilişkisinin sağlanması, Resim eğitimi sürecinde edinilen görsel birikim ve algılama düzeyinin yansıdığı özgün çalışmaları üretebilmek.
|
1- |
Uygulama + teorik + ödev
|
2- |
Uygulama + teorik + ödev
|
3- |
Uygulama + teorik + ödev
|
4- |
Uygulama + teorik + ödev
|
5- |
Uygulama + teorik + ödev
|
6- |
Uygulama + teorik + ödev
|
7- |
Uygulama + teorik + ödev
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Uygulama + teorik + ödevsı
|
10- |
Uygulama + teorik + ödev
|
11- |
Uygulama + teorik + ödev
|
12- |
Uygulama + teorik + ödev
|
13- |
Uygulama + teorik + ödev
|
14- |
Uygulama + teorik + ödev
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin doğru gözlem yapabilme ve modle edebilme gücünün geliştirilmesi.
|
2- |
İnsan vücudunun karakteristik özelliklerini yakalayabilmek.
|
3- |
İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığın geliştirilmesi.
|
4- |
Canlı ve cansız model üzerinden yetkin çalışma yetisi kazanmak.
|
5- |
Atölyeye düzenli şekilde katılarak pozitif bir bir çalışma sürecine katkıda bulunabilmek
|
6- |
Fotoğraftan, karbon kağıdından, telefondan, başkalarına çizim yaptırmaktan veya benzer kopyalama araçlarından kaçınarak etik bağlamda doğru bir atölye disiplini edinebilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
162
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
|