Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YETERLİLİĞE HAZIRLIK |
Üçüncü düzey |
TEM 777 |
Zorunlu |
1 |
30.00 |
30.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir önkoşul dersi önerilmemiştir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
-
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doktora yeterlilik seviyesinde öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencisini yeterlilik sınavına hazırlamak; doktora tez yürütülmesi ile ilgili görüş kazandırmak; doktora tezi esnasında problem tanımı-çözüm stratejisi geliştirme ve uygulanabilir şekle getirebilme.
|
Dersin tanımı
|
Doktora tez aşamasında geçiş için gerekli bilgi birikimlerinin harmanlanarak doktora tezi esnasındaki problemleri çözecek bilgilerdir.
|
1- |
Literatür taramada enerji-zaman-kaynağın etkin kullanımı.
|
2- |
Literatür toplama ile ilgili indekslerin öğretilmesi, kaynağa erişim, bilginin güvenirliğinin test edilmesi
|
3- |
Olası tez konusu belirlemede stratejik yaklaşımlar. Öğretim üyesinin fonksiyonu, öğrencinin fonksiyonu, teze konu olacak projenin tanımı.
|
4- |
Çalışma konusu ile ilgili problemlerin sınıflandırılması ve çözüm yöntemlerinin belirlenmesi.
|
5- |
Yardımcı konuların (tools) öğrenilmesi, literatür diline göre dilin geliştirilmesi, paket programların öğrenilmesi (MATLAB, ABAQUES, EXEL), çizim programlarının öğrenilmesi (SOLİD WORK, SOLID EDGE, AUTO CAD).
|
6- |
Literatürden özet çıkarma, fikrin öğrenilmesi, geliştirilen yöntemin öğrenilmesi.
|
7- |
Yöntemlerin ve çözümlerin kıyaslamalı olarak ortaya çıkarılması, çalışılması gerekli ileriye yönelik problemlerin belirlenmesi.
|
8- |
Fikir üretme seanslarının düzenlenerek beyin fırtınaları şeklinde tanımlanması.
|
9- |
Fikrin somutlaşması, yaratıcı tekniklerin belirlenmesi, bilim felsefesinin bu süreçte kullanılması
|
10- |
Bir fikrin başarısız olması ne demektir, başarısızlığın tanımlanması, başarı-başarısızlık kurumunun psikolojik ve sosyolojik olarak irdelenmesi.
|
11- |
Patent örneklerinin irdelenmesi, alanında öncü bilgilerin değerlendirilmesi.
|
12- |
Problem çözümünde detaylandırma ne demektir, temel yapı taşlarının alt bilim grupları göz öüne alınarak disiplinler arası olarak çözümlenmesi.
|
13- |
Problem çözümünde grup çalışması ne demektir, öncülerin rolü, grubun ateşlenmesi, frenlenmesi.
|
14- |
Fikrin ve yöntemlerin orjinalliğinin sorgulanması, sahte fikir ne demektir, orijinal ve sahtenin ayrım prosesinde orjine varma,
|
15- |
Bilimsel hazırlık esnasında öğrencinin prototipleme konularında bilgilendirilmesi, prototipleme nedir, neden yapılır, etkileri nedir.
|
16- |
Protoipleme ile ticarileşmenin belirgin hatlarla ayrımının yapılması.
|
17- |
Prototiplemede finansal yönetim, organizasyon ve yönetim.
|
18- |
Protipleme sonucu üretilen verilerin değerlendirilmesi ve analizi, sonuçların raporlanması.
|
19- |
Prototiplemede temel başarısızlık kriterleri ve bunun olası ticarileşme adımına etkileri.
|
20- |
Toplumun yeni fikir, yöntem, process geliştirilmesi ile bilgilerin metaryalize edilmesi yolu ile değer üretilmesine bakışı, bilgi üretenin toplum içinde korunma ve kollanması gerekliliği.
|
1- |
Doktora tezi için gerekli bilgileri öğrenme
|
2- |
Bu bilgileri kullanarak yeni fikirler üretme
|
3- |
Bu fikirlerin prototipleşebilmesi için gerekli yardımcı bilgilere (tools) sahip olması
|
4- |
Tezin yürütülmesi esnasında problemlere çözüm getirebilme
|
5- |
Yaratıcı yöntemlerin kullanılabilmesi becerisini kazanma
|
6- |
Veri üretimini kendi başına üretebilme
|
7- |
Elde edilen veriler üzerinde kritik analiz yapabilme becerisi kazanma
|
8- |
Hazır modellerin kullanılması ile verilerden genel kurallar çıkarabilme
|
9- |
Fikrin materyalize edilmesi becerisi kazanma
|
10- |
Sonuçları toplumla paylaşma becerisini kazanma
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
5
|
75
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
40
|
600
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
50
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
10
|
20
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
745
|
AKTS
|
|
|
30.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tekstil konuları ile ilgili muhtelif ders kitapları, basılı makaleler, patentler, ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tekstil konuları ile ilgili muhtelif ders kitapları, basılı makaleler, patentler, ders notları
|
|