Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (doktora) > YETERLİLİĞE HAZIRLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETERLİLİĞE HAZIRLIK Üçüncü düzey TEM 777 Zorunlu 1 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir önkoşul dersi önerilmemiştir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör -
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doktora yeterlilik seviyesinde öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doktora öğrencisini yeterlilik sınavına hazırlamak; doktora tez yürütülmesi ile ilgili görüş kazandırmak; doktora tezi esnasında problem tanımı-çözüm stratejisi geliştirme ve uygulanabilir şekle getirebilme.
Dersin tanımı Doktora tez aşamasında geçiş için gerekli bilgi birikimlerinin harmanlanarak doktora tezi esnasındaki problemleri çözecek bilgilerdir.

Dersin içeriği
1- Literatür taramada enerji-zaman-kaynağın etkin kullanımı.
2- Literatür toplama ile ilgili indekslerin öğretilmesi, kaynağa erişim, bilginin güvenirliğinin test edilmesi
3- Olası tez konusu belirlemede stratejik yaklaşımlar. Öğretim üyesinin fonksiyonu, öğrencinin fonksiyonu, teze konu olacak projenin tanımı.
4- Çalışma konusu ile ilgili problemlerin sınıflandırılması ve çözüm yöntemlerinin belirlenmesi.
5- Yardımcı konuların (tools) öğrenilmesi, literatür diline göre dilin geliştirilmesi, paket programların öğrenilmesi (MATLAB, ABAQUES, EXEL), çizim programlarının öğrenilmesi (SOLİD WORK, SOLID EDGE, AUTO CAD).
6- Literatürden özet çıkarma, fikrin öğrenilmesi, geliştirilen yöntemin öğrenilmesi.
7- Yöntemlerin ve çözümlerin kıyaslamalı olarak ortaya çıkarılması, çalışılması gerekli ileriye yönelik problemlerin belirlenmesi.
8- Fikir üretme seanslarının düzenlenerek beyin fırtınaları şeklinde tanımlanması.
9- Fikrin somutlaşması, yaratıcı tekniklerin belirlenmesi, bilim felsefesinin bu süreçte kullanılması
10- Bir fikrin başarısız olması ne demektir, başarısızlığın tanımlanması, başarı-başarısızlık kurumunun psikolojik ve sosyolojik olarak irdelenmesi.
11- Patent örneklerinin irdelenmesi, alanında öncü bilgilerin değerlendirilmesi.
12- Problem çözümünde detaylandırma ne demektir, temel yapı taşlarının alt bilim grupları göz öüne alınarak disiplinler arası olarak çözümlenmesi.
13- Problem çözümünde grup çalışması ne demektir, öncülerin rolü, grubun ateşlenmesi, frenlenmesi.
14- Fikrin ve yöntemlerin orjinalliğinin sorgulanması, sahte fikir ne demektir, orijinal ve sahtenin ayrım prosesinde orjine varma,
15- Bilimsel hazırlık esnasında öğrencinin prototipleme konularında bilgilendirilmesi, prototipleme nedir, neden yapılır, etkileri nedir.
16- Protoipleme ile ticarileşmenin belirgin hatlarla ayrımının yapılması.
17- Prototiplemede finansal yönetim, organizasyon ve yönetim.
18- Protipleme sonucu üretilen verilerin değerlendirilmesi ve analizi, sonuçların raporlanması.
19- Prototiplemede temel başarısızlık kriterleri ve bunun olası ticarileşme adımına etkileri.
20- Toplumun yeni fikir, yöntem, process geliştirilmesi ile bilgilerin metaryalize edilmesi yolu ile değer üretilmesine bakışı, bilgi üretenin toplum içinde korunma ve kollanması gerekliliği.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora tezi için gerekli bilgileri öğrenme
2- Bu bilgileri kullanarak yeni fikirler üretme
3- Bu fikirlerin prototipleşebilmesi için gerekli yardımcı bilgilere (tools) sahip olması
4- Tezin yürütülmesi esnasında problemlere çözüm getirebilme
5- Yaratıcı yöntemlerin kullanılabilmesi becerisini kazanma
6- Veri üretimini kendi başına üretebilme
7- Elde edilen veriler üzerinde kritik analiz yapabilme becerisi kazanma
8- Hazır modellerin kullanılması ile verilerden genel kurallar çıkarabilme
9- Fikrin materyalize edilmesi becerisi kazanma
10- Sonuçları toplumla paylaşma becerisini kazanma

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 5 75
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 40 600
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Yarıyıl sonu sınavı 2 10 20
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     745
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tekstil konuları ile ilgili muhtelif ders kitapları, basılı makaleler, patentler, ders notları
Yardımcı Kaynaklar Tekstil konuları ile ilgili muhtelif ders kitapları, basılı makaleler, patentler, ders notları

Ders ile ilgili dosyalar