Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ Birinci düzey UHİT 219 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli online
Dersin amacı kurumlardaki iletişim sürecini ve bu süreçte hem yönetimin hem de çalışanların pozisyonlarını ve rollerini tartışmak.
Dersin tanımı Kurumların en temel ihtiyacı olan iletişim kavramını örgütsel eksende ele alan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kurumsal İletişimin Tanımı ve Tarihi
2- Kurumsal İletişimin Amaç ve İşlevleri-Kurumlar açısından kurumsal iletişimin önemi
3- Kurumsal İletişim Süreci-Kurumsal iletişim çeşitleri
4- Kurumsal İletişim Süreci-Kurumsal iletişim yöntem ve araçları
5- Kurumsal İletişimin Etkinliğini Artıran Etmenler
6- Kurumsal İletişimin Etkinliğini Azaltan Etmenler
7- Kurumsal İletişimde Paydaşlar ve Paydaş ilişkileri
8- Kurumsal İletişimde Stratejik Planlama
9- Kurumsal iletişim ve Bilgi Teknolojileri
10- Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Ortamları
11- Kurumsal İletişimde Editoryal Çalışmalar
12- Kurumsal İletişime Yönelik Sorun ve Çözüm Önerileri
13- Kurumsal iletişim ve Medya ilişkileri
14- Kurumsal iletişim ve Kriz yönetimi
15- Kurumsal iletişim ve sosyal sorumluluk
16- Genel Değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kurumsal iletişim döngüsünü anlamak
2- kurumsal iletişimde lider rolünü anlamak
3- kurumdaki sağlıklı iletişim akışının teminini sağlamak
4- kurumsal iletişimde doğru yöntem ve teknikleri kullanmayı öğrenmek
5- kurumsal iletişimin diğer örgütsel çıktılarla olan ilişkisini anlamak
6- Kurumsal iletişimdeki muhtemel sorunları ve çözüm önerilerini bilmek
7- Kurumsal iletişimin etkinliğini artıran ve azaltan faktörleri öğrenmek
8- Yeni iletişim teknolojilerini kurumsal iletişim bağlamında kullanmayı öğrenmek
9- Kurumsal iletişimin kriz yönetim süreçlerindeki rolünü anlamak
10- Kurumsal iletişimde paydaş ilişkilerini öğrenmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 2 0
Toplam iş yükü     10
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   120

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Örgütsel iletişim-kurumsal bağlılık ve iletişim doyumu-özlem güllüoğlu-Eğitim yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Organizational Communication: Perspectives and Trends --Barry K. Spiker, Michael J Papa, and Tom D. Daniels Organizational Communication: A Critical Approach Dennis Mumby Organizational Communication: Approaches and Processes--Katherine Miller

Ders ile ilgili dosyalar