Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ETİĞİ |
Birinci düzey |
TDS 194 |
|
2 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Ayşegül AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma, örnek olay çözümü yöntemleri kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrencilerin mesleki, profesyonel birlikler, mesleki etik ve meslek etiği hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları beklenmektedir. Onların mesleki yaşam ve öğrencilerin başlatmak etik ikilem planlanan faaliyetlerin durumunu çözmek için herhangi bir etik çerçevesinde girmemektedir. Öğrencilerin hassas olması beklenen yetkinlikler belirlenerek, bunların meslek etiğine uygun olmayan davranışları terk etmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması,Öğrencilerimizin tarihini, deontolojisini, meslekleşme sürecini bilmesi, etik ilkeleri benimsemesi, meslekte çağdaş rollerin, eski- yeni yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesidir.
|
1- |
Meslek kavramının tanımı ve önemi. Meslekleşme kriterleri
|
2- |
Etik kavramının tanımı,önemi ve tarihsel gelişimi.
|
3- |
Ahlak ve etik kavramları arasındaki ilişki
|
4- |
İş ahlâkı, mesleki değerler.
|
5- |
Etik ikilem nedir. Örnek olaylar.
|
6- |
Tıp etiği nedir? Tıp etiği ilkeleri nelerdir.
|
7- |
Hasta hakları ve yasal yükümlülüğün bozulduğu durumlar
|
8- |
VİZE
|
9- |
Büro yönetimi ve Sekreterlik etiği tanımı önemi ve tarihsel gelişimi.
|
10- |
Sekreterlerin ahlaki Sorumlulukları mesleki değerleri.
|
11- |
Sekreterlikte İş ahlakı ilkeleri.
|
12- |
Sekreterlikte İş ahlakı ilkeleri.
Mobbing kavramı ve örnek olaylar.
|
13- |
Bürolarda etik dışı davranışlar
|
14- |
Sekreterlik etik ilkesi önerisi ve meslek birlikleri
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Meslek tanımı, meslekleşme süreci ve meslek hakkında bilgi sahibi olur
|
2- |
Mesleğin sosyolojik özellikleri, deontolojisi hakkında yeterli bilgiye sahip olur
|
3- |
Mesleki değerleri bilir ve korur.
|
4- |
Mesleğin yasal yönlerini, eski ve yeni yasal değişiklikleri takip eder.
|
5- |
Kendi mesleğinin haklarını, insan hakları ve hasta hakları konusunda yeterli bilgi ile donatılır
|
6- |
Hasta bilgilerinin gizliliğini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
43
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1 - TENGİLİMOĞLU, D, Çıtak, N, Yönetici ve Tıp Sekreterliği, yayıncılık Seçkin, 2003
2 - TENGİLİMOĞLU, D, Çıtak, N, Tıbbi Sekreter. , 2009 yayınlamak seckin
3 - Deantoloji: Arda B, Oğuz Y, Pelin SÇ,
4. Tutar, H, Başpınar. N. Altınöz, M, Sekreter El Kitabı, Seçkin, 2007 yayınlamak.
5. Tıp Etiğine Giriş Erdem AYDIN, 2006
|
|