Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORTODONTİ KLİNİK UYGULAMA |
İkinci düzey |
ST413 ÖKD |
|
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
3. sınıfta ortodontik hareketli aygıtlarda kullanılan tel ve el aletlerini tanımış ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ CELAL IRGIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET YAĞCI, YRD.DOÇ. DR. NİSA GÜL AMUK, Öğr. Gör. Gökhan Çoban
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Zeynep Hacıoğlu, Arş. Gör. Serhat Arıkan
|
Dersin veriliş şekli
|
Pratik, Teorik, Klinik
|
Dersin amacı
|
DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNE KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ ORTODONTİK TEDAVİLERİ YAPACAK BİLGİYİ VE KLİNİK BECERİYİ KAZANDIRMAK
|
Dersin tanımı
|
ORTODONTİ STAJI BOYUNCA ALDIKLARI HASTALARIN ORTODONTİK KAYITLARINI TOPLAYARAK DEĞERLENDİRMEK, MALOKLUZYONLARINA UYGUN ORTODONTİK APAREYLERİ LABORATUARDA YAPMAK VE KLİNİKTE UYGULAYIP HASTALARIN TEDAVİLERİNE BAŞLAMAK.
|
1- |
ORTODONTİK ÖNLEYİCİ VE DURDURUCU TEDAVİ GEREKLİLİĞİ OLAN HASTALARIN KLİNİK MUAYENESİ
|
2- |
ERKEN YAŞLARDAKİ ORTODONTİ HASTALARINA YAKLAŞIMIN ÖĞRENİLMESİ
|
3- |
HASTALARIN GENEL SAĞLIK DURUMLARI VE DİŞLERİ İLE İLGİLİ ANAMNEZİN ALINMASI
|
4- |
KLİNİK MUAYENE SONRASI TEDAVİ GEREKLİLİĞİ OLAN HASTALARIN TEŞHİS EDİLMESİ
|
5- |
ORTODONTİK FOTOĞRAF, RADYOGRAF VE ÖLÇÜLERİN ALINMASI
|
6- |
MALOKLUZYONA NEDEN OLAN ETİYOLOJİK FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI
|
7- |
HASTALARA YAPILAN DİŞ HEKİMİ MUAYENESİ SONRASI GEREKLİ MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMLARIN KAZANDIRILMASI
|
8- |
ORTODONTİ KLİNİĞİNDE KULLANILAN MALZEMELERİN TANINMASI
|
9- |
ORTODONTİ PRATİĞİNDE STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON KURALLARININ ÖĞRENİLMESİ
|
10- |
HASTALARDAN ORTODONTİK MODEL ELDE ETME VE MODEL ANALİZLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME
|
11- |
HASTALARDAN 3 BOYUTLU ORTODONTİK FOTOĞRAF ALINMASI
|
12- |
TEŞHİS VE TEDAVİ PLANI İÇİN ORTODONTİK FOTOĞRAFLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
13- |
TEŞHİS VE TEDAVİ PLANI İÇİN ORTODONTİK RADYOGRAFLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
14- |
ORTODONTİK MALOKLUZYONA YOL AÇACAK FONKSİYONEL ANOMALİLERİN TEŞHİS EDİLMESİ
|
15- |
HASTALARIN MALOKLUZYONLARINA GÖRE UYGUN ORTODONTİK APAREY SEÇİMİNİN YAPILMASI
|
16- |
ORTODONTİK APAREYLERİN AKTİF VE PASİF ELEMANLARIN BELİRLENNMESİ
|
17- |
ORTODONTİK MODELLER ÜZERİNDE TEL BÜKÜMLERİNİN YAPILMASI
|
18- |
ORTODONTİK AYGITLARIN AKRİLİK KISIMLARININ HAZIRLANMASI VE POLİSAJ İŞLEMLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
|
19- |
HAREKETLİ ORTODONTİK APAREYLERİN HASTALARA UYGULANMASI VE UYUMLANMASI
|
20- |
UYGULANAN ORTODONTİK APAREYLERİN KULLANIMI HAKKINDA HASTALARIN BİLGİLENDİRİLMESİ
|
1- |
ÖNLEYİCİ VE DURDURUCU ORTODONTİK TEDAVİLERİN ENDİKASYONUNU KOYABİLMEK
|
2- |
HASTALARIN ORTODONTİK DEĞERLENDİRMESİNDE MULTİDİSPLİNER YAKLAŞIMLARI ÖĞRENMEK
|
3- |
ORTODONTİK MALOKLUZYONUN ETİYOLOJİSİNİ BELİRLEYEBİLMEK
|
4- |
ORTODONTİ KLİNİĞİ VE LABORATUVARINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ÖĞRENİLMESİ
|
5- |
ORTODONTİ KLİNİĞİNDE STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON KURALLARINA UYGUN ÇALIŞMANIN ÖĞRENİLMESİ
|
6- |
ORTODONTİDE KULLANILAN ANALİZLERİ BİLMEK
|
7- |
HASTA MALOKLUZYONUNA UYGUN APAREYİN ENDİKASYONUNUN VE PLANMASINI ÖĞRENMEK
|
8- |
HASTA MALOKLUZYONUNA UYGUN APAREYİN HAZIRLANMASINI ÖĞRENMEK
|
9- |
HAREKETLİ ORTODONTİK AYGITLARIN HASTAYA UYGULANMASINI VE UYUMLANMASINI ÖĞRENMEK
|
10- |
HAREKETLİ ORTODONTİK AYGITLARIN AKTİVASYONUNU VE KULLANIMI ÖĞRENMEK
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
2
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
4
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
4
|
4
|
16
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
117
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
2
|
Kısa sınav
|
2
|
2
|
Ödev
|
1
|
1
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
5
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
5
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
William Proffit--> Contemporary in Orthodontics
Thomas M. Graber--> Orthodontics: Current Principles and Techniques
Martyn T. Cobourne--> Handbook of Orthodontics
Mustafa Ülgen--> Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Ortodonti Anabilim Dalı Ders Notları
|
|