Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ-II |
Üçüncü düzey |
T208 D1 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Birkan YAKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik Sunum ve Laboratuvar Pratik
|
Dersin amacı
|
Genel doku tiplerinin tanımlanması, embriyonel gelişimin öğrenilmesi, ağız yapıları ve dişin gelişimi ve dişin bölümlerinin histolojik tanımlamalarının öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Histoloji ve embriyoloji dersi, diş hekimi adaylarının genel histoloji bilgileri ile ağız histolojisi ve embriyolojisi ile ilgili bilgilerin öğrenilmesini sağlar.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Hücre membranı ve hücre çekirdeğinin yapısı,
hücre organelleri
|
3- |
Epitel dokusu tipleri ve fonksiyonları
|
4- |
Bağ Dokusu hücreleri, lifleri ve ekstrasellüler matriks yapısı
|
5- |
Kan hücreleri ve fonksiyonel özellikleri
|
6- |
Kıkırdak dokusu yapısı ve tipleri
|
7- |
Kemik dokusu hücre tipleri ve fonksiyonları. Kemik tipleri
|
8- |
Kas tipleri, özellikleri ve fonksiyonları
|
9- |
Sinir dokusu genel Özellikleri, sinir hücreleri ve tipleri
|
10- |
Erkek ve dişi genital sistem histolojisi
|
11- |
Döllenme ve hafta hafta embriyonik gelişim
|
12- |
Baş, boyun ve yüzün embriyonik gelişimi, yutak kavisleri, yutak yarıkları ve yutak ceplerinin oluşumu ile bunlardan gelişen yapılar
|
13- |
Dişin gelişimi (Odontogenez)
|
14- |
Mine (Enamel)
|
15- |
Dentin
|
16- |
Alveol ve saementum
|
17- |
Sementum
|
18- |
Periodontal ligament
|
19- |
Ağız mukozası
|
20- |
|
1- |
Epitel dokusu hakkında bilgi sahibi olmalıdır
|
2- |
Bağ dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
|
3- |
Kan dokusu hakkında bilgi sahibi olmalıdır
|
4- |
Kas dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
|
5- |
Sinir dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
|
6- |
Doğum öncesi gelişimin önemli olaylarını öğrenmiş olmalı
|
7- |
Orofasial yapıların, dişlerin, dilin, temporomandibular eklemin ve tükürük bezlerinin embriyonik gelişimini öğrenmiş olmalı
|
8- |
Alveoler kemik, diş, ağız mukozası, periodontium, dil ve tükürük bezlerinin histolojik özelliklerini tartışabilmeli
|
9- |
Yara iyileşmesi ve rejenerasyon ya da oral dokuların onarımı ile ilgili histolojik olayları açıklayabilir olmalıdır.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
14
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
14
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
14
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ağız Gelişimi ve Histolojisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Oral Histology
Development, Structure and Function
|
|