Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > GIDALARDA KİMYASAL KONTAMİNANTLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDALARDA KİMYASAL KONTAMİNANTLAR İkinci düzey KVBH 518 Seçmeli 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrenciyi gıdalarda sıklıkla rastlanan kontaminantlar, olası kontaminant kaynakları, kontaminant oluşum mekanizmaları, teşhis metotları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, gıda güvenliği ve gıda kontaminantları, olası kontaminant kaynakları gibi konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği 4. 5. Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler) 6. 7. 8. 9. Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar 10. 11. 12. 13. Ambalaj kaynaklı kontaminatlar 14.
2- Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
3- Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
4- Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
5- Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
6- Hormonlar
7- Antibiyotikler
8- Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
9- Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
10- Nitrozaminler (Nitrozaminlerin oluşum mekanizmaları, nitrozaminlerin kimyasal yapısı, nitrozamin oluşumunu önleme metotları, nitrozaminleri teşhis metotları)
11- Mikotoksinler (Aflatoksinler, Okratoksinler, Patulin, vs.)
12- Mikotoksinler (Aflatoksinler, Okratoksinler, Patulin, vs.)
13- Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
14- Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıdalarda risk oluşturan kontaminantlar ile ilgili genel çerçeve
2- Gıdalarda oluşabilecek kontaminasyon risklerinin minimize edilmesi
3- Gıdaların Güvenliliği ile ilgili Yasa ve Düzenlemeler
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Hayes AW. (2001)Principles and Methods of Toxicology, 4th Ed.

Ders ile ilgili dosyalar