Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciyi gıdalarda sıklıkla rastlanan kontaminantlar, olası kontaminant kaynakları, kontaminant oluşum mekanizmaları, teşhis metotları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, gıda güvenliği ve gıda kontaminantları, olası kontaminant kaynakları gibi konuları ele alır.
|
1- |
Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
4.
5. Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
6.
7.
8.
9. Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
10.
11.
12.
13. Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
14.
|
2- |
Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
|
3- |
Olası kontaminant kaynakları ve gıda güvenliği
|
4- |
Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
|
5- |
Çevresel Kontaminantlar (Radyoaktif elementler, Zirai Kontaminantlar, İz elementler, Pestisitler)
|
6- |
Hormonlar
|
7- |
Antibiyotikler
|
8- |
Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
|
9- |
Gıda katkılarında bulunan kontaminantlar
|
10- |
Nitrozaminler (Nitrozaminlerin oluşum mekanizmaları, nitrozaminlerin kimyasal yapısı, nitrozamin oluşumunu önleme metotları, nitrozaminleri teşhis metotları)
|
11- |
Mikotoksinler (Aflatoksinler, Okratoksinler, Patulin, vs.)
|
12- |
Mikotoksinler (Aflatoksinler, Okratoksinler, Patulin, vs.)
|
13- |
Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
|
14- |
Ambalaj kaynaklı kontaminatlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıdalarda risk oluşturan kontaminantlar ile ilgili genel çerçeve
|
2- |
Gıdalarda oluşabilecek kontaminasyon risklerinin minimize edilmesi
|
3- |
Gıdaların Güvenliliği ile ilgili Yasa ve Düzenlemeler
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
46
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet Erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hayes AW. (2001)Principles and Methods of Toxicology, 4th Ed.
|
|