Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > ISITMA HAVALANDIRMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISITMA HAVALANDIRMA Birinci düzey MM 415 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜRSEL ÇINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP YRD. DOÇ. DR. GÜRSEL ÇINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DOĞAN ERDEMİR
Dersin veriliş şekli SINIFTA YÜZYÜZE, PROBLEMLERLE UYGULAMALI OLARAK
Dersin amacı Isıtma sistemleri ve tesisatları, havalandırma sistemleri ve tesisatları hakkında genel bir bilgiye sahip olunması, Isı tesisatının seçimi ve tasarımının öğrenilmesi, Isıtma sistemleri için gerekli olan hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi, havalandırma sistemlerinin hesap metotlarının öğrenilmesi, TS-825 ve TS-2163 kriterlerinin öğrenilmesi.
Dersin tanımı ISITMA VE HAVALANDIRMA SİSTEMLERİ

Dersin içeriği
1- Isıtma tesisatı tanıtımı ve tasarımı ile ilgili temel bilgiler
2- Isıl konfor ve etki eden faktörler, ısıtma sistemleri ve seçim kriterleri
3- Bireysel, merkezi ve bölge ısıtma sistemleri
4- Bireysel, merkezi ve bölge ısıtma sistemleri
5- Isı geçiş katsayıları, ısı yükü hesapları TS-2163
6- Isı yalıtım projesi ve TS-825
7- Isıtma tesisatı elemanları ve hesapları; ısıtıcılar, boru çapları, pompalar, kazanlar, genleşme kapları, brülörler, yakıt miktarı ve tankları
8- Ara Sınav
9- Isıtma tesisatı elemanları ve hesapları; ısıtıcılar, boru çapları, pompalar, kazanlar, genleşme kapları, brülörler, yakıt miktarı ve tankları
10- Havalandırma sistemleri hesap metotları
11- Havalandırma sistemleri hesap metotları
12- Havalandırma sistemleri hesap metotları
13- Kanal Hesapları
14- Fan Hesapları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Isıl konfor ve etki eden faktörler
2- ısıtma ve havalandırma sistemlerinin seçiminin ve tasarımının yapılması
3- Isıtma ve havalandırma tesisatı
4- Isıtma ve havalandırma tesisatı elemanlarının tasarım hesaplarının yapılması
5- Isıtma sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olmak
6- Havalandırma sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olmak
7- Isıtma ve havalandırma konuları için matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
8- Isıtma ve havalandırma konuları için matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
9- Isıtma ve havalandırma konuları için karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10- Isıtma ve havalandırma konuları için karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Isıtma – Havalandırma Ders Notları, Prof. Dr. N. ALTUNTOP, Yrd. Doç. Dr. G. ÇINAR, 2008 • Kalorifer Tesisatı, TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayınları • Havalandırma Tesisatı, TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayınları
Yardımcı Kaynaklar • Isıtma, Veli Doğan, Kahraman Neşriyat Ofset, 2011 • Isıtma Tesisatı, Isısan Çalışmaları • Sıcak Sulu Kalorifer Tesisatı, Prof. Dr. Alpin Kemal DAĞSÖZ, Demirdöküm

Ders ile ilgili dosyalar