Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK-I |
Üçüncü düzey |
FİZ 117 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
PROJEKSİYON CİHAZI ve YAZI TAHTASI KULLANARAK YÜZ YÜZE SÖZLÜ ANLATIM
|
Dersin amacı
|
Mühendislik kariyeri için hazırlanan öğrencilere Newton mekaniği ile ilgili fizik ilke ve yasalarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin temel bir bilim olmasından kaynaklanır. Bir çok farklı alanda çalışan tüm mühendisler temel fizik kanunlarının uygulamasına ihtiyaç duyar. Fiziği de içeren temel bilimler tüm mühendislik ve teknolojinin temelidir.
|
1- |
Fiziksel Nicelikler ve Ölçme
|
2- |
Vektörler
|
3- |
Doğrusal(bir boyutlu) Hareket
|
4- |
İki ve Üç boyutlu Hareket
|
5- |
Newton''''un Hareket Kanunları
|
6- |
Newton Kanunlarının Uygulamaları
|
7- |
İş ve Kinetik Enerji
|
8- |
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
|
9- |
Momentum, İtme ve Çarpışma
|
10- |
Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
|
11- |
Dönme Hareketinin Dinamiği
|
12- |
Denge ve esneklik
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mekaniğin temel niceliklerini bilir.
|
2- |
Doğrusal harekette konum-zaman, hız-zaman grafiklerini yorumlar.
|
3- |
Bir cismin üzerindeki net kuvvetin önemi nedir bilir, doğadaki dört temel kuvvetin temel özelliklerini öğrenir.
|
4- |
Dinamik problemlerini çözmek için Newton’un hareket kanunlarını uygular.
|
5- |
İş ile enerji arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
6- |
Potansiyel Enerjiyi öğrenir, korunumlu ve korunumsuz kuvvetler arasındaki ayrımı yapar.
|
7- |
Doğrusal Momentum niceliğini öğrenir, çarpışmalar arasındaki farkı anlar ve yorumlar.
|
8- |
Katı bir cismin sabit eksen etrafında dönmesi ve açısal hareketi kavrar, hareketin kinematiğini öğrenir.
|
9- |
Dönme hareketinin dinamiğini öğrenir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt 1, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Üniversiteler için Fizik, Bekir Karaoğlu, 2.Baskı, I ve II. Cilt bir arada, Seçkin yayıncılık. 2. Giancoli, D.C., Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, 2009. Akademi yayınevi. 3. Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, 1.Cilt, Palme Yayıncılık
|
|