Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > FİZİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK-I Birinci düzey FİZ 117 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli PROJEKSİYON CİHAZI ve YAZI TAHTASI KULLANARAK YÜZ YÜZE SÖZLÜ ANLATIM
Dersin amacı Mühendislik kariyeri için hazırlanan öğrencilere Newton mekaniği ile ilgili fizik ilke ve yasalarını öğretmek.
Dersin tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin temel bir bilim olmasından kaynaklanır. Bir çok farklı alanda çalışan tüm mühendisler temel fizik kanunlarının uygulamasına ihtiyaç duyar. Fiziği de içeren temel bilimler tüm mühendislik ve teknolojinin temelidir.

Dersin içeriği
1- Fiziksel Nicelikler ve Ölçme
2- Vektörler
3- Doğrusal(bir boyutlu) Hareket
4- İki ve Üç boyutlu Hareket
5- Newton''''un Hareket Kanunları
6- Newton Kanunlarının Uygulamaları
7- İş ve Kinetik Enerji
8- Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
9- Momentum, İtme ve Çarpışma
10- Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
11- Dönme Hareketinin Dinamiği
12- Denge ve esneklik
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mekaniğin temel niceliklerini bilir.
2- Doğrusal harekette konum-zaman, hız-zaman grafiklerini yorumlar.
3- Bir cismin üzerindeki net kuvvetin önemi nedir bilir, doğadaki dört temel kuvvetin temel özelliklerini öğrenir.
4- Dinamik problemlerini çözmek için Newton’un hareket kanunlarını uygular.
5- İş ile enerji arasındaki ilişkiyi kavrar.
6- Potansiyel Enerjiyi öğrenir, korunumlu ve korunumsuz kuvvetler arasındaki ayrımı yapar.
7- Doğrusal Momentum niceliğini öğrenir, çarpışmalar arasındaki farkı anlar ve yorumlar.
8- Katı bir cismin sabit eksen etrafında dönmesi ve açısal hareketi kavrar, hareketin kinematiğini öğrenir.
9- Dönme hareketinin dinamiğini öğrenir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt 1, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar 1. Üniversiteler için Fizik, Bekir Karaoğlu, 2.Baskı, I ve II. Cilt bir arada, Seçkin yayıncılık. 2. Giancoli, D.C., Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, 2009. Akademi yayınevi. 3. Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, 1.Cilt, Palme Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar