Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > ISI TRANSFERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISI TRANSFERİ Birinci düzey TEM 302 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜRSEL ÇINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜRSEL ÇINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Orhan Keklikcioğlu
Dersin veriliş şekli Sınıfta birebir anlatarak ve sayısal uygulamalar ile.
Dersin amacı Isı geçiş türlerinin öğrenilmesi, Isı iletiminin 5 adımda formülasyonunun öğrenilmesi, Isı iletimin ve ışınımının hesap yöntemlerinin öğrenilmesi, Elektrik benzeşim metodunun öğrenilmesi, Zamana bağlı ısı geçişinin öğrenilmesi.
Dersin tanımı Isı geçişi hakkında temel bilgilerin sayısal ve sözel olarak uygulamaları ile birlikte verildiği zorunlu ders.

Dersin içeriği
1- Isı geçişi ile ilgili temel bilgi ve tanımlar
2- Isı geçişi ile ilgili temel bilgi ve tanımlar
3- Sabit ve zamana bağlı rejimlerde düz levha; silindirik ve küresel cisimlerde; bir ve iki boyutta ısı iletimi
4- Sabit ve zamana bağlı rejimlerde düz levha; silindirik ve küresel cisimlerde; bir ve iki boyutta ısı iletimi
5- İçinde ısı kaynağı bulunan haller; Çok katlı cisimlerde ısı geçişi
6- İçinde ısı kaynağı bulunan haller; Çok katlı cisimlerde ısı geçişi
7- Genişletilmiş yüzeylerden ısı geçişi
8- Zamana bağlı ısı geçişi
9- YIL İÇİ SINAVI
10- Isı ışınımı, Siyah ve gri yüzeyler arasındaki ısı ışınımı
11- Isı ışınımı, Siyah ve gri yüzeyler arasındaki ısı ışınımı
12- Şekil faktörleri
13- Işınım kalkanı
14- Gaz ışınımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Isı geçişi hakkında genel bilgi sahibi olmak
2- Isı iletimini kartezyen, silindirik ve küresel koordinatlarda formüle etmek
3- Isı iletimi problemleri için bağıntıları ortaya koyabilmek ve çözebilmek
4- Zaman bağlı ısı geçişi problemlerini çözebilmek
5- Isı ışınım problemlerini çözebilmek
6- Isı iletiminin 5 adımda formülasyonunun öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 32
Kısa sınav 2 8
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Frank D. Incropera
Yardımcı Kaynaklar Isı Transferi, Sadık Kakaç

Ders ile ilgili dosyalar