Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI II |
İkinci düzey |
VİH 712 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yüksek lisans öğrencilerinin ders döneminde gerekli krediyi tamamlamaları
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç.Dr. Ali Cesur Onmaz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
1 saat pratik
|
Dersin amacı
|
danışman öğretim üyes,n,n çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirilme yeteneğinin uygulamalarla kazandırılması amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları uygulama dersidir.
|
1- |
bilimsel hipotez, teori ve yasa
|
2- |
bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama
|
3- |
tez hazırlama yöntemleri 1
|
4- |
tez hazırlama yöntemleri 2
|
5- |
tez hazırlama yöntemleri 3
|
6- |
Lİteratür ve kaynak tarama yöntemleri 1
|
7- |
Lİteratür ve kaynak tarama yöntemleri 2
|
8- |
Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 1
|
9- |
Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 2
|
10- |
Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 3
|
11- |
Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 1
|
12- |
Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 2
|
13- |
Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 3
|
14- |
Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 1
|
15- |
Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 2
|
16- |
Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 3
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel hipotez, teori ve yasa tanımlarının uygulamalarla öğrenilmesi
|
2- |
Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama yeteneği kazanma
|
3- |
tez hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
|
4- |
Literatür ve kaynak tarama yöntemlerinin öğrenilmesi
|
5- |
Bilimsel proje yöntemlerinin öğrenilmesi
|
6- |
Bilimsel yayın Hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
|
7- |
Sunu hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
10
|
140
|
Ödevler
|
14
|
10
|
140
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
16
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
20
|
280
|
Toplam iş yükü
|
|
|
620
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Day,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First – time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford. Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes. Cryer, P. (2000), The Research Student’s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes. Dinler, Zeynel (2006), Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, Ekim Kitapevi Yayınları, 5. Baskı: Bursa. Seyidoğlu, Halil (2003), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Uçak, N. Ö ve Birinci, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal” Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2), ss. 187-204. (http://www.kutuphaneci.org.tr)
|
|