Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DUYGU ASLAN TÜRKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. LÜTFİYE EKİCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Dr. Duygu ASLAN TÜRKER
Arş: Gör. Dr. Elif Meltem İŞÇİMEN
|
Dersin veriliş şekli
|
Laboratuvarda ilgili haftanın analizinin teorik kısmının anlatılıp, öğrencilere uygulamasının yaptırılması.
|
Dersin amacı
|
Teknoloji derslerinde uygulanan analizlerin amacını, mantığını, işleyişini, nerelerde kullanıldığını ve nasıl gerçekleştirildiğini öğrencilere kavratmak ve uygulatmak.
|
Dersin tanımı
|
Gıda Kimyası, yağ, hububat teknolojileri gibi alanlarda gerçekleştirilen deneylerin öğrencilere teorik ve pratiğinin verildiği derstir.
|
1- |
Laboratuvar Kuralları Ve Çözelti Hazırlama
|
2- |
Gıdalarda su sertliği tayini
|
3- |
Süt ve süt ürünlerinde yağ tayini
|
4- |
Gıdalarda askorbik asit tayini
|
5- |
Unlarda zeleni ve sedimantasyon tayini
|
6- |
Unlarda yaş, kuru gluten ve gluten indeksi tayini
|
7- |
Toplam fenolik bileşiklerin tayini
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Tahıllarda koku, renk, yabancı madde, tane iriliği, hektolitre, bin tane ağırlığı
|
10- |
Gıdalarda toplam ve indirgen şeker tayini
|
11- |
Askorbik asit degredasyonu ve kinetik hesaplaması
|
12- |
Karotenoid ekstraksiyonu ve tayini
|
13- |
Antosiyanin tayini ve renk tayini
|
14- |
Gıdalarda protein tayini
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıda işleme tekniklerinin uygulaması öğrenilir.
|
2- |
Gıdaların işlenmesi, muhafazası ve farklı örneklere göre yapılacak analizler öğrenilir.
|
3- |
Gıdalarda yapılan analizlerin sonuçlarının hesaplanması öğrenilir.
|
4- |
Analiz yapıldıktan sonra elde edilen sonuçların literatür ile karşılaştırılması ve yorumlanması öğrenilir.
|
5- |
Gıdada yapılacak analiz için uygun metot seçimi noktasında öngörü sahibi olunur.
|
6- |
Analizlerin uygulanması konusunda tecrübe sahibi olunur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
12
|
1
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
12
|
2
|
24
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
65
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
12
|
20
|
Ödev
|
12
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erciye Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü tarafından hazırlanan deney föyü kitapçığı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gıda Kimyası
|
|