Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > EGZERSİZ VE SOLUNUM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZ VE SOLUNUM SİSTEMİ İkinci düzey EGF 503 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHMET AKİF BAKTIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ......
Dersin veriliş şekli Sunum
Dersin amacı Egzersizde solunum sistemi değişikliklerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Solunum sistemi fizyolojisi ve egzersizdeki değişiklikler tanımlanır

Dersin içeriği
1- Solunum Fizyolojisine giriş
2- Solunum mekaniği
3- Solunumun kontrolü
4- Alveollerde gaz alışverişi
5- Kan gazları taşınması
6- Egzersizde ventilasyon perfüzyon değişiklikleri
7- Egzersizde kan gazları değişimleri
8- Egzersizde solunumun kontrolü
9- Solunum fonksiyon testleri değişiklikleri
10- EgzersizdeSolunum fonksiyon testleri
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Normal solunum mekanizmasındaki değişikliklerin öğrenilmesi
2- Egzersizde solunum mekanizmasındaki değişikliklerin öğrenilmesi
3- Solunum fonksiyon testlerinin öğrenilmesi
4- Egzersizde Solunum fonksiyon testlerinin öğrenilmesi
5- Normal solunumda ve egzersizde kan gazları değişiklikleri
6- Egzersizde solunum kontrolü
7- .......
8- ........
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 35
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton, Ganong
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar