Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > ÜSLUP BİLİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÜSLUP BİLİMİ Birinci düzey EDE 311 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ermenice
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. ARINA BERİDZE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ermenice Üslup Bilimi dersi, öğrencilere Ermenice dilinin üslup ve stil unsurlarını anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin üslup ve stil kavramlarını derinlemesine anlamalarını sağlamak, bu kavramların dildeki önemini vurgulamak.
Dersin tanımı Ermenice Üslup Bilimi dersi, öğrencilerin Ermenice dilinde üslup ve stil unsurlarını anlamalarını ve analiz etmelerini amaçlayan bir derstir. Bu ders, dilin estetik ve işlevsel yönlerini keşfederek, öğrencilerin metinlerdeki üslup farklılıklarını tanımalarına yardımcı olur.

Dersin içeriği
1- Üslüp bilimi nedir? Üslup ve stil arasındaki farklar.
2- Dilin estetik unsurları ve bunların metinlerdeki yeri.
3- Edebi, akademik ve günlük yaşam metinlerinde üslup özellikleri
4- Üslup analizi için kullanılan yöntemler ve teknikler.
5- Üslup bilimi ile ilgili temel kavramların öğretimi
6- Metin analizi ve grup tartışmaları
7- Öğrencilerin kendi üslup analizlerini yaparak sunum hazırlamaları.
8- Ermenice dilinin çeşitli üslup özellikleri
9- ARA SINAV
10- Üslup ve stil konuları
11- Farklı üslup türlerini kullanımı
12- Üslup bilimi ve dil kültürü
13- Resmi iş dili (standartlık, düşünce tarzında kesinlik, lakonik üslup, somutluk, nesnellik, betimleyici biçimler, terminoloji, resmî belgeler, sunum)
14- Konuşma ve Ermenice resmi Dil becerisinin geliştirilmesi
15- Üslup bilimi ile ilgili temel kavramların öğretimi
16- Tekrar
17- Final Sınavı
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, üslup ve stil kavramlarını tanımlayabilir ve bu kavramların dildeki işlevlerini açıklayabilir.
2- Farklı metin türlerinde (edebi, akademik, günlük yaşam) üslup unsurlarını tanıyabilir ve analiz edebilirler.
3- Metinlerdeki üslup farklılıklarını belirleyerek, bu farklılıkların metnin anlamına etkisini değerlendirebilirler
4- Ermenice dilinin estetik unsurlarını kavrayabilir ve bu unsurların metinlerde nasıl kullanıldığını anlayabilirler.
5- Metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve kendi görüşlerini geliştirebilirler
6- Üslup analizi yaparken analitik düşünme becerilerini kullanabilirler
7- Farklı üslup türlerini kullanarak etkili yazılı metinler oluşturabilirler
8- Kendi üslup analizlerini yazılı olarak ifade edebilir ve sunabilirler
9- Üslup bilimi ile ilgili konularda araştırma yapabilir ve bu araştırmaları proje formatında sunabilirler
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ritorikis şesavali poetika ilingristika strukturalizm
Yardımcı Kaynaklar n.gaprindaşvili l.tvaltvaze r.yakobson

Ders ile ilgili dosyalar