Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÜSLUP BİLİMİ |
Birinci düzey |
EDE 311 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Ermenice
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. ARINA BERİDZE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ermenice Üslup Bilimi dersi, öğrencilere Ermenice dilinin üslup ve stil unsurlarını anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin üslup ve stil kavramlarını derinlemesine anlamalarını sağlamak, bu kavramların dildeki önemini vurgulamak.
|
Dersin tanımı
|
Ermenice Üslup Bilimi dersi, öğrencilerin Ermenice dilinde üslup ve stil unsurlarını anlamalarını ve analiz etmelerini amaçlayan bir derstir. Bu ders, dilin estetik ve işlevsel yönlerini keşfederek, öğrencilerin metinlerdeki üslup farklılıklarını tanımalarına yardımcı olur.
|
1- |
Üslüp bilimi nedir?
Üslup ve stil arasındaki farklar.
|
2- |
Dilin estetik unsurları ve bunların metinlerdeki yeri.
|
3- |
Edebi, akademik ve günlük yaşam metinlerinde üslup özellikleri
|
4- |
Üslup analizi için kullanılan yöntemler ve teknikler.
|
5- |
Üslup bilimi ile ilgili temel kavramların öğretimi
|
6- |
Metin analizi ve grup tartışmaları
|
7- |
Öğrencilerin kendi üslup analizlerini yaparak sunum hazırlamaları.
|
8- |
Ermenice dilinin çeşitli üslup özellikleri
|
9- |
ARA SINAV
|
10- |
Üslup ve stil konuları
|
11- |
Farklı üslup türlerini kullanımı
|
12- |
Üslup bilimi ve dil kültürü
|
13- |
Resmi iş dili (standartlık, düşünce tarzında kesinlik, lakonik üslup, somutluk, nesnellik, betimleyici biçimler, terminoloji, resmî belgeler, sunum)
|
14- |
Konuşma ve Ermenice resmi Dil becerisinin geliştirilmesi
|
15- |
Üslup bilimi ile ilgili temel kavramların öğretimi
|
16- |
Tekrar
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler, üslup ve stil kavramlarını tanımlayabilir ve bu kavramların dildeki işlevlerini açıklayabilir.
|
2- |
Farklı metin türlerinde (edebi, akademik, günlük yaşam) üslup unsurlarını tanıyabilir ve analiz edebilirler.
|
3- |
Metinlerdeki üslup farklılıklarını belirleyerek, bu farklılıkların metnin anlamına etkisini değerlendirebilirler
|
4- |
Ermenice dilinin estetik unsurlarını kavrayabilir ve bu unsurların metinlerde nasıl kullanıldığını anlayabilirler.
|
5- |
Metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve kendi görüşlerini geliştirebilirler
|
6- |
Üslup analizi yaparken analitik düşünme becerilerini kullanabilirler
|
7- |
Farklı üslup türlerini kullanarak etkili yazılı metinler oluşturabilirler
|
8- |
Kendi üslup analizlerini yazılı olarak ifade edebilir ve sunabilirler
|
9- |
Üslup bilimi ile ilgili konularda araştırma yapabilir ve bu araştırmaları proje formatında sunabilirler
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
2
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
97
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ritorikis şesavali
poetika ilingristika strukturalizm
|
Yardımcı Kaynaklar
|
n.gaprindaşvili l.tvaltvaze
r.yakobson
|
|