Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KANBER KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK
Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ
Prof. Dr. Osman KÜÇÜK
Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Eray AKTUĞ
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
ruminant, kanatlı hayvan, at, kedi-köpek ve diğer pet hayvanlarının rasyonlarının hesaplanması
|
Dersin tanımı
|
ruminant, kanatlı hayvan, at, kedi-köpek ve diğer pet hayvanlarının rasyonlarının hesaplanması
|
1- |
Rasyon nedir?
|
2- |
Rasyon hazırlamada dikkat edilecek hususlar
|
3- |
süt sığırı rasyonu hazırlama (excell ve NRC programında)
|
4- |
süt sığırı rasyonu hazırlama (excell ve NRC programında)
|
5- |
süt sığırı rasyonu hazırlama (excell ve NRC programında)
|
6- |
besi sığırı rasyonu hazırlama
|
7- |
besi sığırı rasyonu hazırlama
|
8- |
koyun-keçi raysonu hazırlama
|
9- |
koyun-keçi raysonu hazırlama
|
10- |
yumurtacı tavuk rasyonu hazırlama
|
11- |
broyler rasyonu hazırlama
|
12- |
diğer kanatlı hayvan rasyonu hazırlama
|
13- |
köpek rasyonu hazırlama
|
14- |
balık ve laboratuvar hayvanı rasyonu hazırlama
|
15- |
kedi rasyonu hazılama
|
16- |
at rasyonu hazırlama
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rasyon hazırlamada dikkat edilecek hususlar Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
2- |
süt sığırı rasyonu hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
3- |
besi sığırı rasyonu hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
4- |
koyun-keçi raysonu hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
5- |
yumurtacı tavuk rasyonu hazırlama broyler rasyonu hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
6- |
at rasyonu hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
7- |
kedi ve köpek Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
8- |
balık ve laboratuvar hayvanı rasyonu hazırlama Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2007. Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2006. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Çalışkaner Ş ve Demir E, 2002. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:20. II. Baskı, Tokat
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2007. Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2006. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Çalışkaner Ş ve Demir E, 2002. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:20. II. Baskı, Tokat
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
|
|