Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Birinci düzey SBO 005 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini hakkında bilgi ve farkındalık kazanıp uygulama sürecine yansıtabilmek.
Dersin tanımı Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçme araçları ve özelliklerini kavrama, öğrenme alanına/kazanıma en uygun kullanılabilecek ölçe aracını seçip/geliştirip değerlendirme yapabilme ve not verme, uygulamada dikkat edilecek hususlar konusunda bilinç kazanmak.

Dersin içeriği
1- Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2- Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar
3- Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
4- Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler
5- Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
6- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem
7- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Görüşme
8- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
9- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kâğıtları, araştırma projeleri
10- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi
11- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öz değerlendirme
12- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Tutum ölçekleri
13- Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve dikkat edilecek hususlar
14- Not verme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yerini ve önemini kavrar.
2- Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar.
3- Dersin öğrenme alanına, kazanımına uygun ölçme aracı seçer.
4- Dersin öğrenme alanına, kazanımına uygun ölçme aracı geliştir.
5- Geliştirdiği ölçme aracına uygun değerlendirme yöntemi kullanır.
6- Sınıf içi değerlendirmelerde en uygun hangi değerlendirme yöntemi kullanılacağına dair farkındalık kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karip. E. (Ed.)(2015). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. Bahar, M. vd. (Eds.) (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Karabulut Coşkun, B. & Yılmaz, A. (Eds.)(2021). Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar