Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > YÜKSEKLİK FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEKLİK FİZYOLOJİSİ İkinci düzey FZY 636 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr.Ertuğrul Keklik
Dersin veriliş şekli Sunumlar, İnteraktif, Eğitim CD ve Animasyonlar yoluyla...
Dersin amacı Yükseklik(hipobarik Hipoksi) koşulları içinde vital fonksiyonların sistem cevaplarını izah etmektir.
Dersin tanımı Stratejik bir alan olan hipobarik hipoksik koşulların yaşamsal faaliyetler üzerine etkilerini fizyolojik sistemleri esas alarak tanımlamaktır.

Dersin içeriği
1- Yüksek irtifa kavramı ve atmosfer
2- Atmosferin özellikleri ve zon tanımı
3- Yerkürede yaşam zonu
4- Yüksek irtifada vital fonksiyonlar
5- Yüksekliklerde dolaşım ve solunum sisteminin davranışı
6- Hipobarik hipoksi ve oksijen toksisitesi
7- Dekompresyon rahatsızlıkları ve Akselerasyon
8- Soğuk Stress
9- Ara sınav
10- Sıcak stress ve diğer stresörler
11- İrtifanın görme sistemine etkileri
12- İrtifanın işitme sistemime etkileri
13- Yüksek İrtifanın yaşamsal problemleri(Fizyolojik sistemler için)
14- Yüksekliklerde stres ve yorgunluk
15- Dönem ödevi ve Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yükseklik kavramını açıklayabilme
2- Yerküre yaşam zonu ve sorunlarını izah edebilme
3- Yüksek irtifanın genel etkilerini anlatabilme
4- Yükseklik ve vital fonksiyonlar arasındaki ilişkileri sırayabilme
5- Hipobarik hipoksi ve insan etkileşimlerini izah edebilme
6- Yüksek irtifanın mental ve atletik performans üzerine etkilerini açıklayabilme
7- Yüksek irtifada yaşanan problemleri sıralayabilme
8- Yüksekte yaşanacak sorunlara çözüm yolları bulabilme...
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Flight surgeon''s Guide.Randall C.Whitton. USAF School of Aerospace Medicine, Texas.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar