Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > YÜKSEKLİK FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEKLİK FİZYOLOJİSİ İkinci düzey FZY 636 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr.Ertuğrul Keklik
Dersin veriliş şekli Sunumlar, İnteraktif, Eğitim CD ve Animasyonlar yoluyla...
Dersin amacı Yükseklik(hipobarik Hipoksi) koşulları içinde vital fonksiyonların sistem cevaplarını izah etmektir.
Dersin tanımı Stratejik bir alan olan hipobarik hipoksik koşulların yaşamsal faaliyetler üzerine etkilerini fizyolojik sistemleri esas alarak tanımlamaktır.

Dersin içeriği
1- Yüksek irtifa kavramı ve atmosfer
2- Atmosferin özellikleri ve zon tanımı
3- Yerkürede yaşam zonu
4- Yüksek irtifada vital fonksiyonlar
5- Yüksekliklerde dolaşım ve solunum sisteminin davranışı
6- Hipobarik hipoksi ve oksijen toksisitesi
7- Dekompresyon rahatsızlıkları ve Akselerasyon
8- Soğuk Stress
9- Ara sınav
10- Sıcak stress ve diğer stresörler
11- İrtifanın görme sistemine etkileri
12- İrtifanın işitme sistemime etkileri
13- Yüksek İrtifanın yaşamsal problemleri(Fizyolojik sistemler için)
14- Yüksekliklerde stres ve yorgunluk
15- Dönem ödevi ve Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yükseklik kavramını açıklayabilme
2- Yerküre yaşam zonu ve sorunlarını izah edebilme
3- Yüksek irtifanın genel etkilerini anlatabilme
4- Yükseklik ve vital fonksiyonlar arasındaki ilişkileri sırayabilme
5- Hipobarik hipoksi ve insan etkileşimlerini izah edebilme
6- Yüksek irtifanın mental ve atletik performans üzerine etkilerini açıklayabilme
7- Yüksek irtifada yaşanan problemleri sıralayabilme
8- Yüksekte yaşanacak sorunlara çözüm yolları bulabilme...
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Flight surgeon''s Guide.Randall C.Whitton. USAF School of Aerospace Medicine, Texas.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar