Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > KİMYASAL TEPKİME DİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYASAL TEPKİME DİNAMİĞİ Üçüncü düzey KİM 650 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kimyasal tepkime mekanizmalarının zamana bağlı olarak teorik ve deneysel temeller üzerinde incelenmesi.
Dersin tanımı Kimyasal tepkime hızlarının değişik şartlara bağlı olarak incelendiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Gazların Kinetik Teorisi
2- Kimyasal Tepkime Hızları
3- Kimyasal Tepkime Teorileri: Çarpışma Teorisi
4- Kimyasal Tepkime Teorileri: Aktiflenmiş Kompleks Teorisi ve Termodinamik Yorumu
5- Taşınma Özellikleri
6- Sıvı Çözeltilerdeki Tepkimeler: Sürtünme, Diffüzyon Kontrolü, Langevin Denklemi
7- Sıvı Çözeltilerdeki Tepkimeler: İyonik Şiddet ve Elektron Transferi
8- Ara Sınav
9- Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Adsorpsiyon ve Desorpsiyon
10- Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Katalizörler
11- Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Yüzey Diffüzyonu
12- Fotokimya
13- Moleküler Tepkime Dinamiği: Moleküler Çarpışmalar ve Moleküler Saçılma
14- Moleküler Tepkime Dinamiği: Potansiyel Enerji Yüzeyleri ve Moleküler Enerji Transferi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kimyasal tepkime teorilerini öğrenme
2- Kimyasal tepkimelerin hızlarını etkileyen faktörleri öğrenme
3- Taşınma özelliklerini öğrenme
4- Sıvı çözeltilerdeki tepkimeleri öğrenme
5- Katı yüzeydeki tepkimeleri öğrenme
6- Moleküler tepkime dinamiğini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Chemical Kinetics and Reaction Dynamics, Paul L. Houston, Dover Publications (2006)
Yardımcı Kaynaklar 1) Reaction Dynamics, M. Brouard, Oxford University Press (1998). 2) Kimyasal Kinetik, Mehmet Saçak, Gazi Kitabevi (2004). 3) Kimyasal Kinetik, Tevfik Atalay, Nobel Yayın Dağıtım (2006).

Ders ile ilgili dosyalar