Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > KİMYASAL TEPKİME DİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYASAL TEPKİME DİNAMİĞİ Birinci düzey KİM 650 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kimyasal tepkime mekanizmalarının zamana bağlı olarak teorik ve deneysel temeller üzerinde incelenmesi.
Dersin tanımı Kimyasal tepkime hızlarının değişik şartlara bağlı olarak incelendiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Gazların Kinetik Teorisi
2- Kimyasal Tepkime Hızları
3- Kimyasal Tepkime Teorileri: Çarpışma Teorisi
4- Kimyasal Tepkime Teorileri: Aktiflenmiş Kompleks Teorisi ve Termodinamik Yorumu
5- Taşınma Özellikleri
6- Sıvı Çözeltilerdeki Tepkimeler: Sürtünme, Diffüzyon Kontrolü, Langevin Denklemi
7- Sıvı Çözeltilerdeki Tepkimeler: İyonik Şiddet ve Elektron Transferi
8- Ara Sınav
9- Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Adsorpsiyon ve Desorpsiyon
10- Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Katalizörler
11- Katı Yüzeylerdeki Tepkimeler: Yüzey Diffüzyonu
12- Fotokimya
13- Moleküler Tepkime Dinamiği: Moleküler Çarpışmalar ve Moleküler Saçılma
14- Moleküler Tepkime Dinamiği: Potansiyel Enerji Yüzeyleri ve Moleküler Enerji Transferi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kimyasal tepkime teorilerini öğrenme
2- Kimyasal tepkimelerin hızlarını etkileyen faktörleri öğrenme
3- Taşınma özelliklerini öğrenme
4- Sıvı çözeltilerdeki tepkimeleri öğrenme
5- Katı yüzeydeki tepkimeleri öğrenme
6- Moleküler tepkime dinamiğini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Chemical Kinetics and Reaction Dynamics, Paul L. Houston, Dover Publications (2006)
Yardımcı Kaynaklar 1) Reaction Dynamics, M. Brouard, Oxford University Press (1998). 2) Kimyasal Kinetik, Mehmet Saçak, Gazi Kitabevi (2004). 3) Kimyasal Kinetik, Tevfik Atalay, Nobel Yayın Dağıtım (2006).

Ders ile ilgili dosyalar