Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI İkinci düzey HİT 610 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Emel Tanyeri MAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli konferans ve öğrenci merkezli çalışmalar
Dersin amacı Halkla ilişkilerin uluslararası boyutu hakkında ileri düzeyde kavrayış edinilmesini amaçlar.
Dersin tanımı Uluslararası halkla ilişkilere dair doktora düzeyinde bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kavramsal Çerçeve
2- Yerli Literatür araştırmaları ve değerlendirme
3- Yabancı Literatür araştırmaları ve değerlendirme
4- Yabancı Literatür araştırmaları ve değerlendirme
5- Kültürel Çalışmalar ve uluslararası halkla ilişkiler
6- Kültürel Çalışmalar ve uluslararası halkla ilişkiler
7- Medya analizleri ve uluslararası halkla ilişkiler
8- Ülke profili ve uluslararası halkla ilişkiler
9- Kamu diplomasisi ve uluslararası halkla ilişkiler
10- Kamu diplomasisi ve uluslararası halkla ilişkiler
11- Ülke markası ve uluslararası halkla ilişkiler
12- Ülke imajı ve uluslararası halkla ilişkiler
13- İlgili Araştırmalar ve Sunumlar
14- İlgili Araştırmalar ve Sunumlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uluslararası halkla ilişkilerle alakalı literatüre hakimiyet kazanır
2- Uluslararası halkla ilişkilere ilişkin dinamikleri kavrar
3- Uluslararası halkla ilişkilere Türkiye gözünden bakabilme perspektifi edinir
4- Uluslararası halkla ilişkilere dünya gözünden bakabilme perspektifi edinir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 8 5 40
Sunum / Seminer hazırlama 8 6 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alana yönelik yerli yabancı kitaplar ve makaleler Uluslararası Halkla İlişkiler 2016 (ed) Emel Tanyeri Mazıcı Omniscriptum:Saarbücken
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar