Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MODELDEN RESİM 2 |
İkinci düzey |
RES204 |
|
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
DESEN III
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. SEVGİ ÇAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. RAHİM MEHMEDOV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir. Uygulama yöntemiyle öğrencinin ilgisinin devamı sağlanır. Canlı ve cansız modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi yapılır.
|
Dersin amacı
|
Desene ilişkin temel öğeleri ve ilkeleri insan figürü bağlamında incelemek.
|
Dersin tanımı
|
Çizginin ifadeci ve yapılandırıcı etkinliği ile biçimlendirmeye ilişkin kaygılarla, çalışma süreci içersinde kullanılan yöntem ve becerilerin geliştirilmesine dayanır.
|
1- |
Canlı modelden tüm figür çizimi.
|
2- |
Canlı modelden tüm figür çizimi.
|
3- |
Canlı modelden tüm figür çizimi.
|
4- |
Canlı modelden tüm figür çizimi.
|
5- |
Canlı modelden hareket halinde tüm figür çizimi.
|
6- |
Canlı modelden hareket halinde tüm figür çizimi.
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Canlı modelden yarım figür- Portre çizimi.
|
9- |
Canlı modelden yarım figür- Portre çizimi.
|
10- |
Canlı modelden yarım figür- Portre çizimi.
|
11- |
Canlı modelden figür ve mekan çizimi.
|
12- |
Canlı modelden figür ve mekan çizimi.
|
13- |
Canlı modelden figür ve mekan çizimi.
|
14- |
Canlı modelden figür ve mekan çizimi.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmek.
|
2- |
İnsan vücudunun karakteristik özelliklerini yakalayabilmek.
|
3- |
İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığın geliştirilmesi
|
4- |
Canlı Model üzerinden çalışma yetisi kazanmak.
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
|
|
2- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
3- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
4- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
5- |
Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
6- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
9- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
10- |
Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
|
|
11- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
12- |
Korunma ve kontrol yollarını bilir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
138
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
|