Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > TÜKETİM KÜLTÜRÜ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜKETİM KÜLTÜRÜ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI İkinci düzey HİT 530 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, Sınıf içi anlatım
Dersin amacı Tüketici davranışı ile ilgili kavram ve modelleri incelemek ve tüketim kültürünün alt bileşenlerini öğretmek
Dersin tanımı Tüketim ve tüketici davranışı ile ilgili konuların, kavramların incelendiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tüketici davranışına giriş
2- Tüketici davranışı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
3- Tüketici davranışı-Pazarlama ilişkisi
4- Tüketici davranışı-medya ilişkisi
5- Algılama
6- Öğrenme ve hafıza
7- Motivasyon ve İlgilenim
8- Tutumlar
9- Benlik ve Kişilik
10- Değerler,Yaşam Biçimleri ve Kültür
11- Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet
12- Satınalma Karar Süreci Çözümlemeleri
13- İletişim ve İkna Teknikleri
14- Kültürel Modeller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tüketim kültürünün tarihsel gelişimini öğrenmek
2- Tüketici davranışı kavramı ve içeriği hakkında bilgi edinmek
3- Tüketici davranışını anlamak ve bilinçli tüketimi öğrenmek
4- Algılama, algılamayı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
5- Motivasyon ve ilgilenim çeşitlerini ve modellerini öğrenmek
6- Tutum, tutumun fonksiyonları , unsurlar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
7- Benlik, kişilik, değerler, yaşam biçimi ve kültür konularını öğrenmek
8- Referans grupları, aile ve cinsiyet gibi unsurların tüketim kültürüne ve tüketici davranışına etkisini öğrenmek
9- Satınalma karar sürecini çözümlemek
10- İletişim ve ikna yöntemleri ile ilgili yaklaşımları öğrenmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş, Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, Ütopya, Ankara. Hüseyin Köse, Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ayraç, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar