Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > RUS DİLİ VE KÜLTÜRÜ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUS DİLİ VE KÜLTÜRÜ II Birinci düzey RDE 408 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ..
Eğitimin dili Rusça - Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERDEM ERİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin Rusya''''nın ve Sovyet coğrafyasının 20. yüzyılının kültürel atmosferini tanımaları amaçlanmaktadır. 20. yy Rusya''''sının altı kültürel dönemini tanımak, Rusya''''nın bugününü ve kültür dönüşümlerini kavramak için bir gerekliliktir.
Dersin tanımı Rus Dili ve Kültürü dersi öğrencilere 20. yy Rus kültür tarihini metinler üzerinden okuyup gösteren bir söylem analizi yapma imkanı sağlar.

Dersin içeriği
1- İzlence tanıtımı. Geri bildirim raporu sunumu.
2- 20.yy Rus ve Sovyet kültür tarihinin bölümlerinin açıklanması. Rus Avangardı, Kültür Devrimi, Sosyalist Realizm, İkinci Rus Avangardı, Sots-Art ve Çernuha dönemlerinin anlatımı.
3- Sovyetlerde ideoloji ve kültür ilişkisi. Semboller oluşumleri ve kullanım alanları. "Ahlaki kodeks" ve uygulama alanları.
4- Sovyetlerde sansür ve hiciv ilişkisi. Hicvin devrim öncesinden sonrasına dönüşümü. Sovyet liderlerine göre hicvin şekillenmesi.
5- Sovyet edebiyatının gölgede kalan tarafları. Sovyet fantastik edebiyatı ve temsilcileri. Strugatski Kardeşler''''''''in eserleri. T. Todorov''''''''un fantastik kuramı. Sovyet çocuk edebiyatı. Mihalkov ve Uspenski''''nin eserleri.
6- Sovyet mimarisi. Dönemlere dair kısa değerlendirmeler. Mimari ve ideoloji ilişkisi. İdeolojinin mimari evrimle izlenişi. Monumental binalar, kült yapıtlar.
7- Propaganda kültürü. Sovyetlerde propaganda. Görsel propaganda malzemeleri - "Plakatlar".
8- Sovyet resim ve heykel sanatı. 20.yy boyunca akımların resim sanatına yansıması. Avangard ve Sosyalist realizm arasındaki köprü. Maleviç, Popova, Deyneka, Ernst Neizvestniy resim ve heykellerinden örnekler.
9- Sovyet müziği. Akımlar, dönemler ve temsilcileri. Önemli temsilcilerin eserlerinden örnekler.
10- Sovyetlerde tiyatro. Dönemlere göre temsil unsurları.
11- Sovyetler''de konuşulan diller. Dil aileleri. Sovyetler''in dil politikaları ve gündelik yaşama etkileri.
12- Sovyetler''''''''de din ve ibadet. Kilise hiyerarşisinin Sovyetlerdeki değişimi. Resmi ideolojik söylem ve din.
13- Sovyet yaşam tarzı. Gündelik yaşam. Sovyetler''''''''''''''''de moda. Soğuk Savaş fenomenlerinin yaşam tarzına yansıması. "Homo Soveticus" kavramı.
14- Sovyet mutfağı. İşlevsellik ve yeme-içme kültürü ilişkisi.
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin 20.yy Dünya ve Rusya kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlama.
2- İdeoloji, iktidar ve kültür ilişkisi arasında bağlar kurabilme.
3- 20.yy''da Rusya''da sanatın evrim sürecini izleme.
4- Kültür öğelerinin değişim dinamiklerini resimden mimariye sanat eserlerinde izleme.
5- Derste edindikleri bilgilerle öğrencilerin 20.yy Rusya ve Dünya kültür tarihine dair konuları irdelemelerini sağlama
6- 20.yy''ın Soğuk Savaş, Uzay Yarışı gibi kavramlarını kültüre yansıdıkları halleriyle görülmesini sağlama.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
10- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
11- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
12- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
13-
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Moshe Lewin, Sovyet Yüzyılı, İstanbul, İletişim, 2008;Solomon Volkov, Büyülü Koro, İstanbul, YKY, 2010; G. Hosking, Rusya ve Ruslar, İstanbul, İletişim, 2011; P. Bushkovitch, Rusya''nın Kısa Tarihi, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 2016

Ders ile ilgili dosyalar