Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAZILI ANLATIM I |
Birinci düzey |
KDE303 |
Zorunlu |
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Korece
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DURSUN EŞSİZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. YEON JİN JANG
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf içi alıştırmalar ve anlatım
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler Kore dilbilgisi ve çeşitli cümle yapıları nasıl kurmaları gerektiğini öğrenirler.
Öğrenciler çeşitli yazı stilleri uygulamayı öğrenirler: mektup, günlük gibi. Öğrenciler sınıf ortamında deneme yazıları yazarak revizyon ve düzeltme becerilerini geliştirir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler Kore gramer kurallarıyla Korece ileri düzeyde kompozisyon yazmayı öğrenirler. Mektup, günlük, deneme gibi çeşitli yazı türleri üzerine çalışmalar yürütür.
Öğrencilerin yazılarında daha rahat ve verimli bir şekilde kendi düşüncelerini, duygularını ifade etmeleri mümkün olacaktır.
|
1- |
Dersin içeriği ve sorumluluklar
|
2- |
Konu: En sevdiğim arkadaşım: Onun görünüşünü ve kişiliğini açıklama
|
3- |
Bir arkadaşımla özel anılar açıklayınız
|
4- |
Arkadaşınızla olan özel bir anınızı anlatmak
|
5- |
Konuyla alakalı faydalı gramer püf noktaları üzerine alıştırma yapmak
|
6- |
Basit sor ve cevaplarla alıştırma yapmak
|
7- |
İlgili kelime ve ifadeleri öğrenme
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yazılan denemeleri sınıf arkadaşlarıyla beraber revize etmek. Sınıfta en iyi seçilen denemenin sunumu.
|
10- |
Verilen konuyla alakalı yazı yazma
|
11- |
Konu ile alakalı gramer kalıpları ve yararlı ifadeler
|
12- |
Gramer kuralları ve cümle kalıplarıyla ilgili incelemeler yapmak
|
13- |
Konu ile ilgili kelime ve ifadeleri keşfetme
|
14- |
Kendi yazdığı kağıdını kontrol edebilme
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler pratik bir şekilde Kore dili gramerini anlarlar.
|
2- |
Öğrenciler kendi düşüncelerini Kore dil bilgisi gramerini uygulayarak kompozisyon yazar.
|
3- |
Öğrenciler sınıf ortamında iki veya üç farklı türde konu üzerine yazmayı öğrenir.
|
4- |
Öğrenciler yararlı cümle kalıplarını ve gramer kurallarını öğrenirler.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
9- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
10- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
11- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KİM Cİ HAK (김지학),Perfect TOPIK 쓰기 2, EDUWORLD (에듀윌)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|