Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (doktora) > YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI Üçüncü düzey İŞL 529 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BANU SUNGUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET HASKÖSE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı ve öğrencilerin bireysel çalışması
Dersin amacı Kurumlarda etkin bir yönetim için karar-destek aracı olarak çeşitli tekniklerin kullanılması, sistemlerin modelleme ile analiz edilmesi ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek.
Dersin tanımı Doğrusal programlama, paket programlar ile optimum çözümün elde edilmesi, Dualite, Duyarlılık analizi; Karar kuramı, Risk altında karar verme, Karar ağacı, Rekabet altında karar verme, Oyun kuramı; Proje yönetimi, CPM ve PERT; Markov analizi, Kuyruk modelleri, Simulasyon.

Dersin içeriği
1- Doğrusal programlama modellerinin kurulması
2- Çeşitli alanlarda doğrusal programlama model uygulamaları
3- Çeşitli alanlarda doğrusal programlama model uygulamaları
4- Dualite ve duyarlık analizi
5- Risk altında karar verme ve karar ağacı
6- Rekabet altında karar verme ve oyun kuramı
7- Çeşitli alanlarda karar kuramının uygulanması
8- Ara sınav
9- Proje yönetimi: CPM
10- Proje yönetimi: PERT
11- Markov analizi
12- Kuyruk modelleri
13- Çeşitli sistemlerin kuyruk modelleri ile performans analizi
14- Simulasyon: Kavram olarak
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Sistemlerin modelleme ile analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
3- Analitik düşünme yeteneğini geliştirmek
4- Gerçek hayat problemlerine yönelik doğrusal programlama modeli geliştirebilmek
5- Çeşitli karar verme problemleri hakkında bilgi sahibi olmak
6- Proje yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak
7- Bekleme hattının söz konusu olduğu sistemlerde performans analizi yapabilmek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8- 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13- 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15- 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18- 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Winston, W.L., Operations Research Applications and Algorithms, Duxbury Pres, 2004 Anderson, D.R., Sweeney, D.J., Williams, T.A., Martin, K., An Introduction to Managemement Science, Quantitative Approaches to Decision Making, Thomson South_Western, 2008 Taha, H.A., Yöneylem Araştırması, Literatür Yayıncılık, 2009
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar