Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim Tzs.y.l.i.ö. > TANITMA YÖNTEMLERİ VE TÜRKİYE'NİN TANITILMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TANITMA YÖNTEMLERİ VE TÜRKİYE'NİN TANITILMASI İkinci düzey Hİ 570 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EMEL TANYERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans ve Öğrenci Merkezli Çalışmalar
Dersin amacı Bu ders çerçevesinde, tanıtım ve iletişim süreçleri arasındaki ilişki; tanıtma surecinin planlanması ve tanıtma stratejileri, Türkiye’nin ekonomik, siyasal, kültürel ve turistik tanıtımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Tanıtım faaliyetlerinin ülke tanıtımı ekseninden ve özellikle Türkiye'nin iletişim stratejileri ve politikaları açısından değerlendirilmesi dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Tanıtım Olgusunun Kavramsallaştırılması
2- Tanıtım Politikaları
3- Tanıtım Politikaları
4- Tanıtımda Talep Oluşturma Faaliyetleri
5- Uluslararası Tanıtım Faaliyetleri
6- Uluslararası Tanıtım Faaliyetleri
7- Uluslararası Tanıtım Stratejileri
8- Ara Sınav
9- Uluslararası Tanıtım Faaliyetlerinde Rekabet Gücü
10- Uluslararası Tanıtım Faaliyetlerinde Geleceğe Yönelik Eğilimler
11- Türk Turizm Politika ve Stratejileri
12- Turizm Şura Kararları ve Türkiye Tanıtım Stratejilerinin Analizi
13- Türkiye Tanıtım Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi
14- Yıl Sonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tanıtım Olgusu ve Politikaları Anlamlandırabilmek
2- Uluslararası Tanıtım Faaliyetlerini Rekabet Gücü Açısından Değerlendirebilmek
3- Uluslararası Tanıtım Faaliyet ve Stratejilerini Kavrayabilmek
4- Türkiye'nin Tanıtımını Uluslararası Tanıtım Faaliyet ve Stratejileri ile Karşılaştırarak Değerlendirme ve Öneriler Sunabilmek
5- Tanıtım faaliyetlerinin başarılı olabilmesi için teorik alt yapı oluşturmak
6- Başarılı tanıtım faaliyetlerinin ulusal kalkınma açısından önemini kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 15 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Ozan Bahar-Metin Kozak, Detay, 2005 Ankara. Turizm Politikaları, Orhan Batman-Oğuz Türkay, Değişim 2009 İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Turizm Olgusu ve Türk Turizmi,Ahmet Tolungüç, 1999. A.Ü. İLEF Reklam Atölyesi.

Ders ile ilgili dosyalar