Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EMEL TANYERİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans ve Öğrenci Merkezli Çalışmalar
|
Dersin amacı
|
Bu ders çerçevesinde, tanıtım ve iletişim süreçleri arasındaki ilişki; tanıtma surecinin planlanması ve tanıtma stratejileri, Türkiye’nin ekonomik, siyasal, kültürel ve turistik tanıtımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Tanıtım faaliyetlerinin ülke tanıtımı ekseninden ve özellikle Türkiye'nin iletişim stratejileri ve politikaları açısından değerlendirilmesi dersin tanımını oluşturmaktadır.
|
1- |
Tanıtım Olgusunun Kavramsallaştırılması
|
2- |
Tanıtım Politikaları
|
3- |
Tanıtım Politikaları
|
4- |
Tanıtımda Talep Oluşturma Faaliyetleri
|
5- |
Uluslararası Tanıtım Faaliyetleri
|
6- |
Uluslararası Tanıtım Faaliyetleri
|
7- |
Uluslararası Tanıtım Stratejileri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Uluslararası Tanıtım Faaliyetlerinde Rekabet Gücü
|
10- |
Uluslararası Tanıtım Faaliyetlerinde Geleceğe Yönelik Eğilimler
|
11- |
Türk Turizm Politika ve Stratejileri
|
12- |
Turizm Şura Kararları ve Türkiye Tanıtım Stratejilerinin Analizi
|
13- |
Türkiye Tanıtım Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi
|
14- |
Yıl Sonu Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tanıtım Olgusu ve Politikaları Anlamlandırabilmek
|
2- |
Uluslararası Tanıtım Faaliyetlerini Rekabet Gücü Açısından Değerlendirebilmek
|
3- |
Uluslararası Tanıtım Faaliyet ve Stratejilerini Kavrayabilmek
|
4- |
Türkiye'nin Tanıtımını Uluslararası Tanıtım Faaliyet ve Stratejileri ile Karşılaştırarak Değerlendirme ve Öneriler Sunabilmek
|
5- |
Tanıtım faaliyetlerinin başarılı olabilmesi için teorik alt yapı oluşturmak
|
6- |
Başarılı tanıtım faaliyetlerinin ulusal kalkınma açısından önemini kavramak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Ozan Bahar-Metin Kozak, Detay, 2005 Ankara.
Turizm Politikaları, Orhan Batman-Oğuz Türkay, Değişim 2009 İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Turizm Olgusu ve Türk Turizmi,Ahmet Tolungüç, 1999. A.Ü. İLEF Reklam Atölyesi.
|
|