Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > GENEL MUHASEBE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL MUHASEBE II Birinci düzey A-İŞL104 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AZZEM ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Şaban UZAY, Prof. Dr. Azzem ÖZKAN, Doç. Dr. Ergün KÜÇÜK, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet DOĞAN, Dr. Öğr. Üyesi Murat ESMERAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Onur TOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri/Örnek Mali Olay Çözüm ve Uygulamaları
Dersin amacı Bu dersin amacı, muhasebede dönem sonu işlemleri hakkında genel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Muhasebe, bir ekonomik birimde meydana gelen finansal nitelikteki olayları, kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden ve yorumlayan bir bilim dalıdır.

Dersin içeriği
1- Giriş, Dersin Tanıtımı
2- Tekdüzen Muhasebe Sistemi
3- Dönen varlıklar, Hazır değerler
4- Menkul Kıymetler 1
5- Menkul Kıymetler 2
6- Ticari Alacaklar
7- Stoklar, Aralıklı Envanter
8- ARA SINAV
9- Stoklar, Sürekli Envanter
10- Duran Varlıklar 1
11- Duran Varlıklar 2
12- Yabancı kaynaklar
13- Özkaynaklar
14- Gelir Gider Hesapları
15- Uygulama
16- FİNAL SINAVI
17- FİNAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Envanter ve değerleme ile ilgili kavramları açıklar
2- Değerleme ölçeklerinin kullanılmasını gösterir
3- Muhasebe içi envanter işlemlerinin nasıl yapılacağını gösterir
4- Muhasebe dışı envanter işlemlerinin nasıl yapılacağını gösterir
5- Dönemsonu mali tabloları düzenlemeyi gösterir
6- Kapanış işlemlerini gösterir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Doğan, Genel Muhasebesi II, Kayseri, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe, İstanbul, 2002. Kemalettin Conkar ve diğerleri, Genel Muhasebe, Ankara, 2002

Ders ile ilgili dosyalar