Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SULAMA PROGRAMLAMA TEKNİKLERİ |
İkinci düzey |
BSM502 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİNAN GERÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Su kaynaklarının havza boyutunda etkin kullanımı için, iyi bir sulama programının hazırlanmasında kullanılan yöntemlerin ve bileşenlerin tanımlanması ve örnek projelerin geliştirilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Sulama programlama tekniklerinin öğretilmesi
|
1- |
Sulama Zamanının Planlanması, tanımı ve kullanılan yöntemler
|
2- |
Sulama planlamasında temel bilgiler, bitki su tüketimi ve belirleme yöntemleri
|
3- |
Bitki katsayılarının belirlenmesi
|
4- |
Meteorolojik parametreler
|
5- |
Toprak-Bitki-Su ilişkileri
|
6- |
Su-Verim ilişkisi, verim faktörü (ky)
|
7- |
Vize
|
8- |
Su tasarrufu, planlama aşamaları
|
9- |
Toprak su bütçesi ile sulama zamanının planlanması, gerekli bilgiler, kullanılan yöntemler
|
10- |
Tahmini hızlı planlama yöntemi
|
11- |
Basit hesaplama yöntemi
|
12- |
Grafiksel yöntem
|
13- |
Bilgisar programları ile sulama zamanının planlanması
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
|
2- |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
|
3- |
Alanı ile ilgili ileri düzey çalışmalar yürütebilme.
|
4- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
|
5- |
Alanındaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
8
|
4
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
4
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ÖZEL BİTKİLERİN SULANMASI, ÇUKUROVA ÜNİV. ZİRAAT FAK. YAYINLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BAHÇE BİTKİLERİ SULAMASI, ÇUKUROVA ÜNİV. ZİRAAT FAK. YAYINLARI
|
|