Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > SULAMA PROGRAMLAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMA PROGRAMLAMA TEKNİKLERİ İkinci düzey BSM502 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Su kaynaklarının havza boyutunda etkin kullanımı için, iyi bir sulama programının hazırlanmasında kullanılan yöntemlerin ve bileşenlerin tanımlanması ve örnek projelerin geliştirilmesidir.
Dersin tanımı Sulama programlama tekniklerinin öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Sulama Zamanının Planlanması, tanımı ve kullanılan yöntemler
2- Sulama planlamasında temel bilgiler, bitki su tüketimi ve belirleme yöntemleri
3- Bitki katsayılarının belirlenmesi
4- Meteorolojik parametreler
5- Toprak-Bitki-Su ilişkileri
6- Su-Verim ilişkisi, verim faktörü (ky)
7- Vize
8- Su tasarrufu, planlama aşamaları
9- Toprak su bütçesi ile sulama zamanının planlanması, gerekli bilgiler, kullanılan yöntemler
10- Tahmini hızlı planlama yöntemi
11- Basit hesaplama yöntemi
12- Grafiksel yöntem
13- Bilgisar programları ile sulama zamanının planlanması
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
2- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
3- Alanı ile ilgili ileri düzey çalışmalar yürütebilme.
4- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
5- Alanındaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 8 4 32
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÖZEL BİTKİLERİN SULANMASI, ÇUKUROVA ÜNİV. ZİRAAT FAK. YAYINLARI
Yardımcı Kaynaklar BAHÇE BİTKİLERİ SULAMASI, ÇUKUROVA ÜNİV. ZİRAAT FAK. YAYINLARI

Ders ile ilgili dosyalar