Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EMBRİYOLOJİ I |
Üçüncü düzey |
VHE 616 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMEL ALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr.Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr.Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencilerine kanatlı ve memelilerde zigotun oluşumundan itibaren fötüs oluşuncaya kadarki embriyonal dönemde şekillenen olaylar hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Erkek ve Dişi Eşey Hücrelerinin gelişme ve Olgunlaşmaları, Spermatogenezis, ovogenezis, genital siklus, proöstrus, metötrus, diöstrus, anöstrus, döllenme ve bölünmeler, yumurta tipleri, oligolcithal yumurtalar, bölünme şekilleri (total bölünme, parsiyal bölünme), amphioxus’ta zygote’ dan sonraki gelişmeler, endodermin meydana gelişi, korda dorsalis ve mezodermin meydana gelişi, korda dorsalis, mezoderm, dorsal mezoderm, intermediyer mezoderm, lateral mezoderm, extraembriyonal keselerin meydana gelişi ve göbek kordonu, ikizlilik-çok yavrululuk, dış gebelik ile ilgili bilgileri içerir.
|
1- |
Embriyolojinin tanımı
|
2- |
Erkek genital sisten ve Spermatogenezis
|
3- |
Dişi genital sistem ve Ovogenezis
|
4- |
Genital siklus (proöstrus, metötrus, diöstrus, anöstrus)
|
5- |
Döllenme
|
6- |
Yumurta tipleri ve bölünme şekilleri
|
7- |
Amphioxus’ta zygote’ dan sonraki gelişmeler
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Kanatlılarda zygote’ dan sonraki gelişmeler
|
10- |
Memelilerde zygote’ dan sonraki gelişmeler
|
11- |
Ekstraembriyonal keselerin meydana gelişi ve göbek kordonu
|
12- |
İkizlilik-çok yavrululuk
|
13- |
Dış gebelik
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Embriyolojinin tanımı, yumurta tipleri ve bölünme şekilleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Erkek genital sisten ve spermatogenezis hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Dişi genital sistem ve ovogenezis hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Genital siklus (proöstrus, metötrus, diöstrus, anöstrus) ve Döllenme hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Amphioxus’ta, kanatlılarda ve memelilerde zygote’ dan sonraki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
İkizlilik-çok yavrululuk, dış gebelik, ekstraembriyonal keselerin meydana gelişi ve göbek kordonu hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
2
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
16
|
1
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Embriyoloji (Çevirmenler: İlhami Çelik, Yasemin Öznurlu, Medipres Malatya 2011)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veteriner Embriyoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2007) Embriyoloji. Hassa O, Aştı RN, Yorum Matbaacılık, Ankara, 1999
|
|