Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ İNGİLİZCE-I |
Birinci düzey |
YDM 301 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yabancı Dil I, Yabancı Dil II
|
Eğitimin dili
|
Turkçe, İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Tarla Bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanında profesyonel meslek mensubu olacak ziraat mühendislerine iş idaresi, bitki yetiştiriciliğinin temel prensipleri, bitki fizyolojisi, bitki ekolojisi, bitki ıslahı ve bu konulardaki İngilizce terminoloji öğretilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Ziraat Fakültesi, Tarla Bitkileri Bölümü son sınıf öğrencilerine Tarla Bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı hakkında profesyonel İngilizce bilgi ve terminolojinin öğretilmesi, konu hakkında İngilizce literatürün izlenebilmesi için İngilizce öğretilmesi
|
1- |
Bitki fizyolojisi: Bitkisel üretim ve verim (çeviri çalışması)
|
2- |
Bitki fizyolojisi: Bitki sıklığı ve verim (çeviri çalışması)
|
3- |
Bitki fizyolojisi: Verim tahmini (çeviri çalışması)
|
4- |
Bitki fizyolojisi: Stresin verim üzerine etkisi (çeviri çalışması)
|
5- |
Bitki ekolojisi : Bir bilim dalı olarak bitki ekolojisi (çeviri çalışması)
|
6- |
Bitki ekolojisi: Çevredeki bitkiler (çeviri çalışması)
|
7- |
Bitki ekolojisi: bitkilerde yaşam süreleri ve karbonhidrat tahsisatı (çeviri çalışması)
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
Bitki ekolojisi: Tür interaksiyonları (çeviri çalışması)
|
10- |
Bitki ekolojisi: Işık ve sıcaklık (çeviri çalışması)
|
11- |
Bitki ıslahı: Bitki ıslahının ilk eve amaçları (çeviri çalışması)
|
12- |
Bitki ıslahı: Bitki ıslahının genetic temelleri (çeviri çalışması)
|
13- |
Bitki ıslahı: Bitki ıslahı metodları (çeviri çalışması)
|
14- |
Bitki ıslahı: Dayanıklılık ıslahı (çeviri çalışması)
Türkçeden İngilizceye çeviri çalışmaları
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genelde tarım özelde ise Tarla Bitkileri bilim alanında İngilizce yazılmış yayınları, periyodikleri ve kitapları okuyup, anlayabilecek bir düzeye ulaşabilecektir.
|
2- |
Tarla Bitkileri bilimindeki bilgi birikimini İngilizce olarak bilimsel sözcük ve terimlerle ifade edebilecektir
|
3- |
İngilizce konuşan meslektaşları ile diyalog kurabilecektir
|
4- |
İngilizce kelime bilgilerini güçlendirebilecekler
|
5- |
İngilizce gramer bilgilerini güçlendirebilecekler
|
6- |
İngilizce konuşma kabiliyetlerini güçlendirebilecekler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
PRINCIPLES OF FIELD CROP PRODUCTION (4TH EDITION) JOHN H. MARTIN WARREN H. LEONARD, DAVID L. STAMP, RICHARD P. WALDREN. 2005. ISBN-10: 0130259675
|
Yardımcı Kaynaklar
|
REDDY, SR 2006. AGRONOMY OF FIELD CROPS. KALYANI PUBLISHERS / LYALL BK DEPOT. ISBN 10: 8127224952
|
|