Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Cumhuriyet dönemi kültür politikalarını anlamak ve kültür ve eğitim politikalarının günümüzdeki durumunu daha iyi kavrayabilmek
|
Dersin tanımı
|
Cumhuriyet’in kuruluşundan itibaren izlenen kültür politikaları ele alınarak
ülkenin eğitim problemleri incelenir.
|
1- |
tanzimat fermanı ve tanzimat dönemi
|
2- |
meşrutiyet dönemi
|
3- |
fikir akımları
|
4- |
cumhuriyet dönemi
|
5- |
toplumsal alanda yapılan değişiklikler
|
6- |
kültürel alandaki değişmeve gelişmeler
|
7- |
kültür ve medeniyet kavramları
|
8- |
ara sınav
|
9- |
Atatürk döenminde kültür ve eğitim: örgün ve yaygın eğitim
|
10- |
türk ocakları, halk evleri
|
11- |
türk dil devrimi ve aşamaları: harf devrimi, millet mektepleri, dilde yenileşme hareketi, güneş dil teorisi
|
12- |
Atatürk'ün tarih alanındaki çalışmaları
|
13- |
Atatürk döneminden sonra sosyo kültürel durum
|
14- |
yıl sonu değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci , Türk demokrasi tarihi açısından önemli bir adım olan Tanzimat dönemini kavrar.
|
2- |
Meşrutiyet ve Cumhuriyet kavramlarını XIX .yüzyıl sonunda bu alanda atılmış adımlar açısından ele alır.
|
3- |
Dünyadaki demokratikleşme hareketleri ile birlikte değerlendirerek karşılaştırmalı bakış açısına sahip olur
|
4- |
Osmanlı Devletinin ’nin son dönemi ile cumhuriyetin ilk yıllarını kapsayan dönemin sosyo-kültürel yapısını kavrar.
|
5- |
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında demokrasiyi yerleştirmek için yapılan sosyo- kültürel atılımları bir bütün olarak , dönemin koşulları içinde değerlendirir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Melek Çolak, “Atatürk Döneminde Kültürel, Siyasi ve Ekonomik Bakımdan Türk-Macar İlişkileri”, Muğla Emre Kongar, Devrim Tarihi ve Toplumbilim Açısından Atatürk, Remzi Kitabevi, İstanbul 1983Emre Kongar, Devrim Tarihi ve Toplumbilim Açısından Atatürk, Remzi Kitabevi, İstanbul 1983
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|