Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sinif Eğitimi (y.l) > CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK KÜLTÜR POLİTİKASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK KÜLTÜR POLİTİKASI İkinci düzey EGB 512 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Cumhuriyet dönemi kültür politikalarını anlamak ve kültür ve eğitim politikalarının günümüzdeki durumunu daha iyi kavrayabilmek
Dersin tanımı Cumhuriyet’in kuruluşundan itibaren izlenen kültür politikaları ele alınarak ülkenin eğitim problemleri incelenir.

Dersin içeriği
1- tanzimat fermanı ve tanzimat dönemi
2- meşrutiyet dönemi
3- fikir akımları
4- cumhuriyet dönemi
5- toplumsal alanda yapılan değişiklikler
6- kültürel alandaki değişmeve gelişmeler
7- kültür ve medeniyet kavramları
8- ara sınav
9- Atatürk döenminde kültür ve eğitim: örgün ve yaygın eğitim
10- türk ocakları, halk evleri
11- türk dil devrimi ve aşamaları: harf devrimi, millet mektepleri, dilde yenileşme hareketi, güneş dil teorisi
12- Atatürk'ün tarih alanındaki çalışmaları
13- Atatürk döneminden sonra sosyo kültürel durum
14- yıl sonu değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci , Türk demokrasi tarihi açısından önemli bir adım olan Tanzimat dönemini kavrar.
2- Meşrutiyet ve Cumhuriyet kavramlarını XIX .yüzyıl sonunda bu alanda atılmış adımlar açısından ele alır.
3- Dünyadaki demokratikleşme hareketleri ile birlikte değerlendirerek karşılaştırmalı bakış açısına sahip olur
4- Osmanlı Devletinin ’nin son dönemi ile cumhuriyetin ilk yıllarını kapsayan dönemin sosyo-kültürel yapısını kavrar.
5- Cumhuriyetin kuruluş yıllarında demokrasiyi yerleştirmek için yapılan sosyo- kültürel atılımları bir bütün olarak , dönemin koşulları içinde değerlendirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Melek Çolak, “Atatürk Döneminde Kültürel, Siyasi ve Ekonomik Bakımdan Türk-Macar İlişkileri”, Muğla Emre Kongar, Devrim Tarihi ve Toplumbilim Açısından Atatürk, Remzi Kitabevi, İstanbul 1983Emre Kongar, Devrim Tarihi ve Toplumbilim Açısından Atatürk, Remzi Kitabevi, İstanbul 1983
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar