Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Siyasal iletişimle ilgili kavramlar ve kuramsal yaklaşımların incelenmesi ve bu doğrultuda,siyasi kampanya süreçlerinin amaç, araç, hedef kitle ve sonuçlar bağlamında analize tabi tutulması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Siyasal İletişim kampanyalarını tüm yönleriyle ele alan derstir.
|
1- |
Karar Verme ve Seçmen Tercihine Teorik Yaklaşımlar
|
2- |
Seçmen Tercihini Etkileyen Propaganda ve İletişim Faktörleri
|
3- |
Siyasal Seçim Kampanyaları; Seçim Kampanyalarının Tarihi Gelişimi
|
4- |
Seçim Kampanyalarının Seçmen Tercihi Üzerindeki Etkileri
|
5- |
Kampanya Organizasyonu
|
6- |
Kamuoyu Araştırmaları; Kamuoyu Araştırmalarının Siyasal İletişim Açısından Önemi, Seçmen Tercihine Etkisi
|
7- |
Klasik Etki Çalışmaları
|
8- |
Canvassing (Yüzyüze Oy Toplama), Kitle İletişim Araçları ve Kampanya
|
9- |
İkna Edici Mesaj Stratejileri; Korku Çekiciliği, Kapıyı Aralama Tekniği, Mesaj Tekrarı
|
10- |
Seçmen Davranışı Analizi: Karar Sürecinde Etkili Olan Faktörler
|
11- |
Seçmenleri İkna Stratejileri
|
12- |
Örnek Kampanya İncelemeleri
|
13- |
Örnek Kampanya İncelemeleri
|
14- |
Örnek Kampanya İncelemeleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasal İletişim alanına ilişkin temel kavramların tarihsel bağlamlarıyla birlikte öğrenilmesi
|
2- |
Siyasal iletişim alanına ilişkin güncel tartışmaları değerlendirebilecek bir birikim elde edilmesi
|
3- |
Siyasal iletişimin aktörleri, türleri, karakteristikleri hakkında genel bir kavrayışa sahip olma
|
4- |
Siyasal kampanyalar, seçim kampanyaları gibi güncel siyasal etkinliklerin medya ile olan ilişkini analiz etmeyi öğrenme
|
5- |
Siyasal İletişim Kampanyalarının seçmenler üzerindeki etkilerinin boyutlarını kavrayabilme
|
6- |
Siyasal iletişim kampanya süreci hakkında bilgi sahibi olabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Kalender, Siyasal İletişim: Seçmenler ve İkna Stratejileri, Çizgi yayınları, Konya, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|