Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI Üçüncü düzey HİT 529 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Siyasal iletişimle ilgili kavramlar ve kuramsal yaklaşımların incelenmesi ve bu doğrultuda,siyasi kampanya süreçlerinin amaç, araç, hedef kitle ve sonuçlar bağlamında analize tabi tutulması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Siyasal İletişim kampanyalarını tüm yönleriyle ele alan derstir.

Dersin içeriği
1- Karar Verme ve Seçmen Tercihine Teorik Yaklaşımlar
2- Seçmen Tercihini Etkileyen Propaganda ve İletişim Faktörleri
3- Siyasal Seçim Kampanyaları; Seçim Kampanyalarının Tarihi Gelişimi
4- Seçim Kampanyalarının Seçmen Tercihi Üzerindeki Etkileri
5- Kampanya Organizasyonu
6- Kamuoyu Araştırmaları; Kamuoyu Araştırmalarının Siyasal İletişim Açısından Önemi, Seçmen Tercihine Etkisi
7- Klasik Etki Çalışmaları
8- Canvassing (Yüzyüze Oy Toplama), Kitle İletişim Araçları ve Kampanya
9- İkna Edici Mesaj Stratejileri; Korku Çekiciliği, Kapıyı Aralama Tekniği, Mesaj Tekrarı
10- Seçmen Davranışı Analizi: Karar Sürecinde Etkili Olan Faktörler
11- Seçmenleri İkna Stratejileri
12- Örnek Kampanya İncelemeleri
13- Örnek Kampanya İncelemeleri
14- Örnek Kampanya İncelemeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Siyasal İletişim alanına ilişkin temel kavramların tarihsel bağlamlarıyla birlikte öğrenilmesi
2- Siyasal iletişim alanına ilişkin güncel tartışmaları değerlendirebilecek bir birikim elde edilmesi
3- Siyasal iletişimin aktörleri, türleri, karakteristikleri hakkında genel bir kavrayışa sahip olma
4- Siyasal kampanyalar, seçim kampanyaları gibi güncel siyasal etkinliklerin medya ile olan ilişkini analiz etmeyi öğrenme
5- Siyasal İletişim Kampanyalarının seçmenler üzerindeki etkilerinin boyutlarını kavrayabilme
6- Siyasal iletişim kampanya süreci hakkında bilgi sahibi olabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Kalender, Siyasal İletişim: Seçmenler ve İkna Stratejileri, Çizgi yayınları, Konya, 2000
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar