Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (yüksek Lisans) > TOTAL PROTEZLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOTAL PROTEZLER İkinci düzey DPT 601 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HAYDAR ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BÜLENT KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK- PRATİK
Dersin amacı TAM DİŞSİSZ HASTALARDAKİ PROTETİK DİŞ TEDAVİSLERİNİN YAPILMASI VE YAKLAŞIMLAR
Dersin tanımı TAM DİŞSİZLİK DURUMLARINDA TAM PROTEZ UYGULAMALARI

Dersin içeriği
1- TAM DİŞSİZLİK HALİ
2- TAM PROTEZLE İLGİLİ DESTEK DOKULAR
3- TAM PROTEZLERİ ETKİLEYEN SİSTEMİK VE LOKAL NEDENLERE BAĞLI MUKOZA LEZYONLARI
4- STOMAGNATİK SİSTEM
5- ALT ÇENE HAREKETLER, KİNESİOLOJİ VE ROTASYON MERKEZLERİ
6- PROTEZ ÖNCESİ İŞLEMLER
7- TAM PROTEZ YAPIMI
8- TAM PROTEZLERDE KAYITLAR, ARTİKÜLATÖRLER VE İLGİLİ KONULAR
9- TAM PROTEZLERDE STABİLİTENİN SAĞLANMASI
10- TAM PROTEZLERDE DİŞ SEÇİMİ VE DİZİMİ
11- TAM PROTEZLERİN BİTİRİLMESİ
12- PROTEZ SONRASI OLASI İŞLEMLER
13- TAM PROTEZLE İLGİLİ DİĞER KONULAR
14- TAM PROTEZLERİN YAPIMI İLE İLGİLİ ÇEŞİTLİ YÖNTEMLER
15- PROTEZLERİN HASTAYA TESLİMİ, PROTEZ BAKIMI VE HASTA EĞİTİMİ
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TAM PROTEZ HASTALARINDAN ALINACAK ANAMNEZ VE HASTALARIN PROTEZDEN BEKLENTİLERİNİN ANLAŞILMASI
2- TAM PROTEZLER İLE İLGİLİ DESTEK DOKULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
3- ÇENE HAREKETLERİ İLE TAM PROTEZLERİN BİYOMEKANİĞİNN ANLAŞILMASI
4- TAM PROTEZLERİN YAPIM AŞAMALARININ ÖĞRENİLMESİ
5- TAM PROTEZLERİN YAPIMLARI SIRASINDA KARŞILAŞILAN KLİNİK SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
6- TAM PROTEZ KULLANAN HASTALARIN KARŞILATIĞI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ DEĞERLENDİRİLMESİ
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 2 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dişsiz hastaların protetik tedavisi. Prof. dr. Senih Çalıkkocaoğlu Quintessence Yayıncılık Ltd Şti. İstanbul,2010
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar