Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI İLİŞKİLERE GİRİŞ |
Birinci düzey |
D-ULS101 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MEHMET OZAN KASAPOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Uluslararası ilişkiler öğrencilerine, alanın temel kavramlarına, tarihsel gelişimine, bir bilim dalı olarak doğuşuna ve gelişimine, temel aktörlerine ve uluslararası ilişkileri etkileyen faktörlere yönelik akademik bir bakış açısı kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Uluslararası ilişkilerin temel kavramları, uluslararası ilişkiler disiplininin doğuşu ve gelişimi, uluslararası ilişkilerin aktörleri, uluslararası ilişkilerde güç kavramı, uluslararası sistem, dış politika karar verme süreci, dış politika stratejileri ve küreselleşmenin uluslararası ilişkilere etkileri.
|
1- |
Giriş: Dersin Metodolojisi
|
2- |
Uluslararası İlişkiler ve Günlük Yaşam
|
3- |
Uluslararası İlişkilerin Temel Kavramları
|
4- |
Uluslararası İlişkiler Öncesi
|
5- |
Modern Uluslararası İlişkilerin Doğuşu ve Gelişimi
|
6- |
Uluslararası İlişkiler Disiplinin Doğuşu ve Gelişimi
|
7- |
Uluslararası İlişkilerin Aktörleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Uluslararası İlişkilerde Güç Kavramı ve Ulusal Gücün Öğeleri
|
10- |
Uluslararası Sistem Kavramı ve Türleri
|
11- |
Dış Politika Karar Verme Süreci
|
12- |
Devletlerin Dış Politika Stratejileri (Yalnızcılık ve Tarafsızlık)
|
13- |
Devletlerin Dış Politika Stratejileri (Bağlantısızlık ve İttifak ve Koalisyonlar)
|
14- |
Küreselleşme ve Uluslararası İlişkiler
|
15- |
Sonuç ve Değerlendirme
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uluslararası ilişkilerdeki temel kavramları açıklar.
|
2- |
Uluslararası ilişkilerin tarihsel gelişimini ve modern uluslararası sistemin ortaya çıkışını açıklar.
|
3- |
Uluslararası ilişkilerdeki temel teorik yaklaşımları karşılaştırır.
|
4- |
Uluslararası ilişkilerin aktörlerini ve devletlerin dış politika yapım sürecini açıklar.
|
5- |
Uluslararası ilişkilerde devletlerin izledikleri farklı dış politika stratejilerini karşılaştırır.
|
6- |
Küreselleşmenin uluslararası ilişkiler ve gelişmeler üzerindeki etkisini açıklar.
|
7- |
Uluslararası ilişkilerdeki güncel gelişmeleri derste edindiği bilgiler doğrultusunda açıklar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Joshua Goldstein and Jon Pavehouse, Uluslararası İlişkiler, BB101 Yayınları, 2015.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Torbjon Knutsen, Uluslararası İlişkiler Teorisi Tarihi, Açılım Kitap, 2011; Griffiths, Martin, Roach Steven, Salamon, Scott, Fifty Key Thinkers in International Relations, London and New York, Routledge, 2001; The Globalization of World Politics, John Baylis and Steve Smith, Oxford, Oxford University Press, 2001
|
|