Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > TÜRKİYE'DE KADIN EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE KADIN EĞİTİMİ İkinci düzey EGB 548 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı eğitim ve toplumsal cinsiyet ile ilgili teori ve araştırmaları gözden geçirmektir. Eğitimde gözlemlenen cinsiyete dayalı ayrımcılıklar ve eşitsizlikler ele alınacak ve bu sorunların kökenlerine inilip literatür ışığında çözüm arayışlarına yoğunlaşılacak ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılacaktır.
Dersin tanımı Bu dersin amacı eğitim ve toplumsal cinsiyet ile ilgili teori ve araştırmaları gözden geçirmektir. Eğitimde gözlemlenen cinsiyete dayalı ayrımcılıklar ve eşitsizlikler ele alınacak ve bu sorunların kökenlerine inilip literatür ışığında çözüm arayışlarına yoğunlaşılacak ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılacaktır.

Dersin içeriği
1- Toplumsal cinsiyet, eğitim ve ulusal kalkınma
2- Türkiye’de eğitimde cinsiyete dayalı eşitsizlikler
3- Toplumsal cinsiyet ve müfredat
4- Öğretmenlik mesleği ve toplumsal cinsiyet
5- Kız ve erkek okulları
6- Cinsel yönelim ve eğitim
7- Feminist poststructuralist & Queer perspektifler
8- Feminist poststructuralist & Queer perspektifler
9- Proje önerilerinin sunumu
10- Feminist poststructuralist & Queer perspektifler
11- Feminist poststructuralist & Queer perspektifler
12- Feminist pedagoji
13- Feminist pedagoji
14- Ödev teslimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1.Kadının eğitimi ile ulusal kalkınma arasındaki ilişkiyi analiz edebileceklerdir.
2- 2.Baskın toplumsal cinsiyet normlarının eğitim ortamlarında doğurduğu sorunları farkedebilecekler ve geçerli çözümler önerebileceklerdir.
3- 3.Derste edindikleri bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve elde ettikleri verileri yorumlayıp değerlendirebileceklerdir. 4.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 15 5 75
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. King, E. M. & Hill, M. A. (1997). Women’s education in developing countries. an overview. 2. Schultz, T. P. (1997). Returns to women’s education. 3. Bellew & King (1997). Educating women: Lessons from experience. 4. Fiona Leach (2000) Gender implications of development agency policies on education and training. International Journal of Educational Development, 333–347. 5. Elaine Unterhalter.(2005) Global inequality, capabilities, social justice: The millennium development goal for gender equality in education. International Journal of Educational Development, 25, 111–122. 6. Heward, C. (1999). Introduction. The new discourses of gender, education and development. 7. Stromquist, N. P. (1999). The impact of structural adjustment programs in Africa and Latin America 8. TÜSİAD raporu (2008) Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitsizliği: sorunlar, öncelikler ve çözüm önerileri. Bölüm 1 Eğitim (sayfa 17-105) 9. Sadker & Sadker 10. American Association of University Women.(2002). Educational software and games. 11. Tania Ferfoljaa (2007). Teacher negotiations of sexual subjectivities. Gender and Education, 19(5), 569-586. 12. Christine Skelton (2009). Failing to get men into primary teaching: a feminist critique. Journal of Education Policy, 24: 1, 39 — 54 13. Skelton, C. (2003). Male primary teachers and perceptions of masculinity. Educational Review, 55(2).
Yardımcı Kaynaklar 14. Onoufriou, Andreas(2010) ''Proper masculinities' and the fear of feminisation in modern Cyprus: university students talk about homosexuality and gendered subjectivities.' Gender and Education, 22: 3, 263 - 277. 15. UNESCO (2007) Single-Sex Schools for Girls and Gender Equality in Education - Advocacy Brief. 16. Richard Harker (2000) Achievement, Gender and the Single-Sex/Coed Debate. British Journal of Sociology of Education, Vol. 21, No. 2 17. Ian K. Macgillivray (2000) Educational Equity for GLBT students. Education and Urban Society, 32, 303-323. 18. Quinlivan, K. & Town, S. (1999). Queer pedagogy, educational practice and lesbian and gay youth. Qualitative Studies in Education, 12(5), 509-524. 19. Laura A Szalacha (2003) Safer Sexual Diversity Climates: Lessons Learned from an Evaluation of Massac... American Journal of Education; 110,1 20. Elizabeth Adams St. Pierre (2000) Poststructural feminism in education: An overview. Qualitative Studies in Education, 13(5), 477–515 21. Bronwyn Davies (2003). Shards of Glass: Children Reading Writing Beyond Gendered Identities 22. Judith Butler (1999) “Gender Trouble” 23. Sue Jackson (1997) Crossing borders and changing pedagogies: From Giroux and Freire to feminist theories of education. Gender and Education; 9(4) 24. Astrid Sinnes. Three Approaches to Gender Equity in Science Education

Ders ile ilgili dosyalar