Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Birinci düzey SEÇ 215 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜSEYİN BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, sınıf içi
Dersin amacı İş sağlığı ve güvenliği kavramlarını tanıyan, yasal yükümlülüklerinin farkında, stajda ve ilerde iş hayatında hem kendi hem de iş arkadaşlarının sağlık ve güvenliği için kuralları bilen, uygulayan ve güvenlik kültürüne katkı sunan Eczacılar yetiştirmek.
Dersin tanımı Temel iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, güvenlik kültürü, kurallar ve koruyucular hakkında bilgi.

Dersin içeriği
1- İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı ve önemi, tarihsel gelişimi
2- İş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi
3- İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları
4- İş sağlığı ve güvenliği genel güvenlik kültürü
5- Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler
6- 6331 nolu İş sağlığı ve güvenliği kanunu
7- 4857 nolu iş kanunu
8- iş verenin sorunlulukları
9- Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları
10- İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar
11- İş kazaları, sebepleri ve alınması gereken önlemler
12- Fiziksel risk etmenleri
13- Kimyasal risk etmenleri
14- Meslek hastalıkları ve genel korunma prensipleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İş sağlığı ve güvenliğindeki temel kavramları bilir
2- İş kazasını tanımlayabilir
3- İSG mevzuatının genel yapısını bilir
4- 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun amacını ve işverenin yükümlülüklerini sıralayabilir
5- Fiziksel tehlikelerden kaynaklı riskleri tanımlayabilir
6- Kimyasal tehlikelerden kaynaklı riskleri tanımlayabilir
7- Biyolojik tehlikelerden kaynaklı riskleri tanımlayabilir
8- Psikososyal tehlikelerden kaynaklı riskleri tanımlayabilir
9- Ergonomik tehlikelerden kaynaklı riskleri tanımlayabilir
10- Genel olarak iş yerlerinde temel iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basılmamış ders notları.
Yardımcı Kaynaklar www.mevzuat.gov.tr

Ders ile ilgili dosyalar