Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > MESLEKİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA Birinci düzey MU 301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mehmet Aslan , Prof. Dr. Sibel Silici, Assos. Prof. Dr. Semih Yılmaz, Kahraman Gürcan, Dr.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Kevser Kahraman, Ahmet Say
Dersin veriliş şekli Aktif çalışma
Dersin amacı Laboratuvar ve arazi çalışmalarında deneyim kazanma.
Dersin tanımı Öğrenciler, öğretim üyelerinin arazi ve laboratuvar çalışmalarına katılır.

Dersin içeriği
1- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
2- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
3- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
4- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
5- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
6- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
7- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
8- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
9- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
10- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
11- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
12- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
13- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
14- Öğretim üyelerinin laboratuvar ve arazi çalışmalarına katılım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Laboratuvar çalışmalarında deneyim sahibi olur
2- Arazi çalışmalarında deneyim sahibi olur.
3- Sorun çözebilme kabiliyetinde artar.
4- El becerisinde artar.
5- Bitkisel ve hayvansal üretimde deneyimi olur.
6- Cihaz ve malzemelerin kullanım deneyimi olur.
7- Kültürü bitkilerini tanır, bakımını öğrenir.
8- Doku kültüründe pratik sahibi olur, doku kültürü kabin çalışmasını bilir.
9- Doku kültürü steril çalışma alışkanlığını edinir.
10- Solüsyonları hazırlamasını, PCR''ı, DNA ve RNA izolasyonunu yapabilir, cDNA kütüphane kurabilir. RNAase free ortamda çalışmayı becerir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 14 56
Arazi çalışması 4 14 56
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar