Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
Birinci düzey |
İLH222 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HAKKI TEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Muharrem AKOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Kariyer Planlama Dersi, üniversiteli gençlerimizde iş hayatının beklentileri ve dinamikleri konusunda farkındalık oluşturmak, öğrencilerin kişisel ve profesyonel gelişimine ilişkin beceriler geliştirmesini ve alacakları eğitimden en yüksek faydayı sağlamak amacıyla üniversite eğitiminin ilk yılında verilen bir derstir.
|
1- |
Kariyer planlama dersi nedir?
Kariyer merkezi nedir?
Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir?
Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
|
2- |
Zekâ ve kişilik nedir?
Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
|
3- |
Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir?
Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir?
|
4- |
İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
|
5- |
Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
|
6- |
Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler)
|
7- |
Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
8- |
Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
9- |
Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
10- |
Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
11- |
Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
12- |
Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
13- |
Yetenek Kapısı nedir?
Öğrenciler için faydası nedir?
Yetenek kapısının kullanımı nasıldır?
Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
|
14- |
Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu derste neler yapılacağına dair fikir edinir.
Kariyer Merkezini ve faaliyetlerini tanır.
Hangi durumlarda Kariyer Merkezlerinden faydalanabileceğini öğrenir.
Kariyer Merkezlerinin kariyer planlamasındaki öneminin farkına varır.
|
2- |
Zekâ kavramını tanımlar.
Bireylerin doğuştan zekâya sahip olduğunu ve zekânın deneyim, öğrenme ve çevresinde var olan etkenlerle biçimlendiğinin farkına varır.
Zekâyı ve duygusal zekâyı birbirinden ayrı değerlendirir.
Zekâ ve duygusal zekâ kavramlarının kariyer ile ilişkisini anlar.
Kişilik kavramını tanımlar.
Kişilik kavramının kariyer ile ilişkisini anlar.
|
3- |
Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını tanımlar.
Bu kavramların kariyer ile olan ilişkisini anlar.
Yatkın olduğu alanları araştırır.
|
4- |
İnce ve teknik becerilerin farkını öğrenir.
Becerilerini geliştirmelerinin kariyer planları için önemli olduğunun farkına varır.
|
5- |
Kariyer kavramını tanır.
Kariyer ile ilişkili kavramları öğrenir.
|
6- |
Ders dışında, kariyerlerine katkı sağlayabilecekleri faaliyetler konusunda bilgilenir.
Bu faaliyetlerin kariyerlerindeki öneminin farkına varır.
Uluslararası değişim programları hakkında fikir sahibi olur.
|
7- |
Ders dışında, kariyerlerine katkı sağlayabilecekleri faaliyetler konusunda bilgilenir.
Bu faaliyetlerin kariyerlerindeki öneminin farkına varır.
Sosyal sorumluluk projeleri ve gönüllü çalışmalar hakkında fikir sahibi olur.
Ulusal sivil toplum kuruluşlarındaki çalışma hayatı hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
Çeşitli kamu kurumlarında çalışanların neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
Kamu kurumlarını farklı kademelerde çalışanlardan dinleyerek tanır.
Çeşitli özel sektör firmalarında çalışanların neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
Özel sektör firmalarını farklı kademelerde çalışanlardan dinleyerek tanır.
|
9- |
Akademide çalışanların neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
Akademisyenliği farklı kademelerde çalışanlardan dinleyerek tanır.
Girişimcilerin kariyerlerine ve neler yaptıklarına dair fikir sahibi olur.
Girişimciliği farklı tecrübelere sahip girişimcilerden dinleyerek tanır.
|
10- |
Yetenek Kapısı platformunun kullanımını öğrenir.
Yetenek Kapısı üzerinden kendi profilini oluşturur.
Yetenek Kapısı platformu üzerinden etkinlik ve staj ilanlarına başvuru yapmayı öğrenir.
İyi bir özgeçmişin neler içerdiğini öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
2- |
İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
|
|
3- |
İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
|
|
4- |
İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
|
|
5- |
Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
6- |
Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
7- |
Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
8- |
İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
|
|
9- |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
|
|
10- |
Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
11- |
Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
|
|
12- |
İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
|
|
13- |
Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
|
|
14- |
İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
|
|
15- |
İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
|
|
16- |
Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
17- |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
|
|
18- |
İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
|
|
19- |
İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
|
|
20- |
İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
39
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | https://ytnk.tv/
https://www.yetenekkapisi.org/ |
|
|