Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMDA YAPIM SÜREÇLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMDA YAPIM SÜREÇLERİ I Birinci düzey HİT 301 Zorunlu 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri HİT 215 Halkla İlişkiler Kampanyaları
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emel TANYERİ MAZICI, Doç. Dr. Ömer Faruk KOÇAK, Arş. Gör. Dr. Tarık KODAL, Arş. Gör. Dr. Nedim KARADUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Gruplar halinde birebir görüşme, proje hazırlama ve sunum
Dersin amacı Öğrencilerin pratikte yer alan halkla ilişkiler ve tanıtım uygulamalarına hazırlanmaları ve bir kampanya projesi çerçevesinde tecrübe edinmeleri temel amaçtır.
Dersin tanımı Belirlenen bir konu kapsamında veya hazırlanan bir brief kapsamında halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyası projesi hazırlamak bu dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Proje Kategorisi ve konusu; belirlenen konu doğrultusunda sorun / fırsat analizi
2- Araştırma (Kurum analizi; SWOT, PEST, rekâbet, risk analizleri; medyadaki durum; daha önce yapılmış olan iletişim çalışmaları; rakiplerin yapmış olduğu iletişim çalışmaları; konu ile alakalı ikincil veri araştırması)
3- Araştırma (Konu ile alakalı birincil veri araştırması; araştırma tekniği; araştırmanın analizi; mevcut durum tespiti)
4- Planlama (Hedeflerin ve amaçların belirlenmesi; kurum/organizasyon konumlandırması; hedef kitlenin analizi)
5- Planlama (Mesaj stratejisi, iletişim stratejisi, kreatif strateji; proje takvimi; bütçe)
6- Uygulama (İletişim stratejisine uygun kreatif uygulamaların ve eventlerin yer aldığı plan; detaylandırılmış faaliyet takvimi)
7- Uygulama (İletişim stratejisine uygun kreatif uygulamaların ve eventlerin yer aldığı plan; detaylandırılmış faaliyet takvimi)
8- Ölçme ve değerlendirme (Hedef kitledeki algıyı ve medyadaki yansımaları hangi araç ve tekniklerin kullanılarak ölçüleceğinin muhteviyatını barındıran bir ölçme ve değerlendirme planı)
9- Danışmana projeye ait Powerpoint ya da Word dokümanı formatında hazırlanmış dosyanın teslimatı
10- Metin Hazırlama (Proje özeti, basın bültenleri, davetiye ve projede yer alan yazılı diğer belgeler)
11- Tasarım (Uygulama aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller)
12- Tasarım (Proje Kitapçığı)
13- Tasarım (135x190x14mm ebadındaki standart DVD kutusu cover)
14- Danışmana teslimat (Proje kitapçığı + Proje DVD''si)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir halkla ilişkiler kampanyasının nasıl yapılacağı hakkında pratiğe yönelik fikir sahibi olur.
2- Grup çalışmalarından ötürü ekip çalışması bilinci kazanır.
3- Kampanya hazırlanmasında pratiğe yönelik tasarım kabiliyeti kazanır.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Stratejik İletişim Yönetimi; Yrd. Doç. Dr. İnci ÇINARLI; Beta Yayınları; 2009
Yardımcı Kaynaklar Kurumsal Sosyal Sorumluluk; Philip KOTLER, Nancy LEE, MediaCat Kitapları;2013 Bütünleşik Kurumsal İletişim; Bayram KAYA; Siyasal Kitabevi; 2003 Marketing P.R.; Füsun KOCABAŞ, Müge ELDEN, Serra İnci ÇELEBİ; MediaCat Kitapları; 1999

Ders ile ilgili dosyalar