Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZ 1 |
Birinci düzey |
MÖP 103 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, Kümeler, bağıntı, fonksiyon çeşitleri, limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Derste öğrenci tek değişkenli fonksiyonlar için limit, türev ve integral kavramlarını öğrenir ve günlük hayattaki uygulamalarını yapar.
|
1- |
Kümeler ve sayı sistemleri
|
2- |
Bağıntı
|
3- |
Fonksiyon çeşitleri
|
4- |
Üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar
|
5- |
Limit kavramı
|
6- |
Limit kavramı ve uygulamaları
|
7- |
Süreklilik kavramları
|
8- |
Süreklilik kavramları ve uygulamaları
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Türev
|
11- |
Türev
|
12- |
Türev alma kuralları
|
13- |
Türev alma kuralları ve uygulamaları
|
14- |
Türev alma kuralları ve uygulamaları
|
15- |
Grafik çizimleri
|
16- |
Grafik çizimleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kümeler ve sayı sistemleri kavramlarını açıklayabilecektir.
|
2- |
Bağıntı kavramlarını yorumlayabilecektir.
|
3- |
Limit ve süreklilik hesaplamaları yapabilecektir.
|
4- |
Fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.
|
5- |
Limit kavramını yorumlayabilecektir.
|
6- |
Süreklilik kavramları ve uygulamalarını bilir.
|
7- |
Türev kavramını çeşitli durumlarla ilişkilendirebilecektir.
|
8- |
Türev uygulamalarını yapabilecektir.
|
9- |
Fonksiyonların grafiklerini çizer.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Analiz I, M. BALCI.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | Uzaktan eğitim sürecinde ilgili dökümanlar erudm portalı üzerinden paylaşılmaktadır. |
|
İndir
| | During the distance education process, documents are shared on the erudm portal. |
|
|