Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ANALİZ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİZ 1 Üçüncü düzey MÖP 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, Kümeler, bağıntı, fonksiyon çeşitleri, limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Derste öğrenci tek değişkenli fonksiyonlar için limit, türev ve integral kavramlarını öğrenir ve günlük hayattaki uygulamalarını yapar.

Dersin içeriği
1- Kümeler ve sayı sistemleri
2- Bağıntı
3- Fonksiyon çeşitleri
4- Üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar
5- Limit kavramı
6- Limit kavramı ve uygulamaları
7- Süreklilik kavramları
8- Süreklilik kavramları ve uygulamaları
9- Ara Sınav
10- Türev
11- Türev
12- Türev alma kuralları
13- Türev alma kuralları ve uygulamaları
14- Türev alma kuralları ve uygulamaları
15- Grafik çizimleri
16- Grafik çizimleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kümeler ve sayı sistemleri kavramlarını açıklayabilecektir.
2- Bağıntı kavramlarını yorumlayabilecektir.
3- Limit ve süreklilik hesaplamaları yapabilecektir.
4- Fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.
5- Limit kavramını yorumlayabilecektir.
6- Süreklilik kavramları ve uygulamalarını bilir.
7- Türev kavramını çeşitli durumlarla ilişkilendirebilecektir.
8- Türev uygulamalarını yapabilecektir.
9- Fonksiyonların grafiklerini çizer.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Analiz I, M. BALCI.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Uzaktan eğitim sürecinde ilgili dökümanlar erudm portalı üzerinden paylaşılmaktadır.
İndir  During the distance education process, documents are shared on the erudm portal.