Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > ANALİZ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİZ 1 Birinci düzey MÖP 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, Kümeler, bağıntı, fonksiyon çeşitleri, limit, süreklilik kavramları ve uygulamaları; türev, türevin uygulamaları ve grafik çizimlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Derste öğrenci tek değişkenli fonksiyonlar için limit, türev ve integral kavramlarını öğrenir ve günlük hayattaki uygulamalarını yapar.

Dersin içeriği
1- Kümeler ve sayı sistemleri
2- Bağıntı
3- Fonksiyon çeşitleri
4- Üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar
5- Limit kavramı
6- Limit kavramı ve uygulamaları
7- Süreklilik kavramları
8- Süreklilik kavramları ve uygulamaları
9- Ara Sınav
10- Türev
11- Türev
12- Türev alma kuralları
13- Türev alma kuralları ve uygulamaları
14- Türev alma kuralları ve uygulamaları
15- Grafik çizimleri
16- Grafik çizimleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kümeler ve sayı sistemleri kavramlarını açıklayabilecektir.
2- Bağıntı kavramlarını yorumlayabilecektir.
3- Limit ve süreklilik hesaplamaları yapabilecektir.
4- Fonksiyon çeşitleri, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.
5- Limit kavramını yorumlayabilecektir.
6- Süreklilik kavramları ve uygulamalarını bilir.
7- Türev kavramını çeşitli durumlarla ilişkilendirebilecektir.
8- Türev uygulamalarını yapabilecektir.
9- Fonksiyonların grafiklerini çizer.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Analiz I, M. BALCI.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Uzaktan eğitim sürecinde ilgili dökümanlar erudm portalı üzerinden paylaşılmaktadır.
İndir  During the distance education process, documents are shared on the erudm portal.