Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > HİSTOKİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİSTOKİMYA İkinci düzey HİS 505 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DERYA KARABULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SAİM ÖZDAMAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı histokimyanın teorik ve pratik uygulamalarını kavramak
Dersin tanımı Histokimyanın genel özellikleri

Dersin içeriği
1- Histoloji metodlarının genel özellikleri
2- ışık mikroskopi için dokuların hazırlanması
3- Tespit
4- Doku suyunun uzaklaştırılması
5- Şeffeflaştırma ve infiltrasyon
6- Gömme ve kesit alma
7- Boyama ve boyama metodları
8- Ara sınav
9- Hücre, doku ve organ kültürleri
10- Histokimya
11- Enzim histokimyası
12- İmmünohistokimya
13- Hücre kısımlarını ayırma
14- Işık mikroskobu tipleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Histolojik boyanma prensiplerini ve boyanmanın mekanizmasını açıklayabilir
2- Boyaların kimyasal olarak sınıflandırılmasını anlatabilir
3- Farklı histolojik boyama tekniklerini uygulayabilir
4- Histoloji anabilim dalında uygulanan temel doku takibi tekniklerini uygulayabilir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 14 56
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 28 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 14 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bancroft, JD, Stevens, A, 1996. Theory and practice of histological techniques, Churchill Livingstone.
Yardımcı Kaynaklar Demir et al., 2001. Histolojik boyama teknikleri,

Ders ile ilgili dosyalar