Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey TAR 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAVA SELÇUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Tarih disiplininde, coğrafi ve zaman sınırlı bir konu üzerinde uzmanlaşmayı sağlamaktır.
Dersin tanımı UZMANLIK ALAN DERSİ

Dersin içeriği
1- Konu ile ilgili kaynak taraması ve okuma
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma alanıyla ilgili tez hazırlar ve bir alanda uzmanlaşır.
2- Çalışma alanını belirlemek için ön hazırlık olarak farklı konularda araştırma yapar. Konulardan uygun olanı seçer. Çalışma alanını tam olarak belirler. Çalışma konusuyla ilgili olarak yapılan yayınları inceler.
3- Konuyla ilgili kaynak taraması yapabilecek ve yayınları değerlendirebilecektir. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda ulaşılan sonuçlar ele alır. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda eksik kalan yönleri belirleyebilecektir.
4- İncelenecek konunun tam olarak adını koyabilecektir. Çalışma konusunun bilime getireceği yenilikleri tartışabilir. Konuyu araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
5- Çalışma planı hazırlayabilecektir. Çalışma planına uygun ana ve alt başlıklar belirleyebilecektir. İncelenecek konunun materyallerini toplayabilir ve değerlendirebilir.
6- İncelenecek konunun alan çalışmasını yapabilir.
7- Ele alınan konunun yazımına başlayabilir.
8- Değerlendirme ve sonuç bölümlerini oluşturur. Çalışmaya uygun giriş ve önsöz bölümlerini oluşturabilir.
9- Değerlendirme ve sonuç bölümlerini oluşturur. Çalışmaya uygun giriş ve önsöz bölümlerini oluşturabilir.
10- Değerlendirme ve sonuç bölümlerini oluşturur. Çalışmaya uygun giriş ve önsöz bölümlerini oluşturabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar