Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ |
Birinci düzey |
RTS 376 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı, öğrencilere dijital dünyada etkili ve sürdürülebilir içerik üretimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dijital ekosistemde içerik üretiminin dinamiklerini anlamalarını sağlamak, stratejik içerik planlaması yapabilmelerini desteklemek ve içerik üretimi süreçlerinde kalite, etik ve kullanıcı deneyimi gibi unsurları göz önünde bulundurabilmelerini hedeflemektedir.
|
Dersin tanımı
|
Dijital İçerik Üretimi dersi, dijital çağda içerik üretiminin stratejik, teknik ve etik boyutlarını ele alarak öğrencilere etkili içerik oluşturma becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında ağ toplumu, dijital kültür ve içerik üretiminin temel prensipleri ele alınırken, öğrenciler modern içerik üretim süreçlerini, içerik kurallarını ve dijital platformlara uygun içerik stratejilerini öğrenirler.
|
1- |
Giriş ve Dersin Takdimi
|
2- |
Ağ Toplumu ve Ağ Kanunları
|
3- |
Geleneksel Medya ve Yeni Medya
|
4- |
Dijital Kültür ve Dijital İçerik
|
5- |
Dijital İçerik Üretimi Stratejileri
|
6- |
İçerik Kuralları - I
|
7- |
İçerik Kuralları - II
|
8- |
Ara Sınava Hazırlık
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
İçerik Kuralları - III
|
11- |
İçerik Kuralları - IV
|
12- |
İçerik Üretimi Kılavuzu - I
|
13- |
İçerik Üretimi Kılavuzu - II
|
14- |
Dijital İçerik Üretiminde Güncel Trendler ve Araçlar - I
|
15- |
Dijital İçerik Üretiminde Güncel Trendler ve Araçlar - II
|
16- |
Final Sınavına Hazırlık
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geleneksel medya, yeni medya ve dijital medya kavramları arasındaki farkları öğrenir.
|
2- |
Dijital medyanın sosyo-kültürel ve ekonomik potansiyeli hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Dijital kültür ve dijital içerik arasındaki ilişkiyi çözümler.
|
4- |
Dijital kültürün ve dijital medyanın küreselleşme sürecindeki rolüne dair bilgi sahibi olur.
|
5- |
Dijital kültür ve içerik üretimi süreçlerini anlayarak içerik planlaması yapabilir.
|
6- |
Dijital platformların kendi doğasına uygun içerikler üretebilir.
|
7- |
İçerik üretimi stratejileri geliştirerek hedef kitleye yönelik içerikler oluşturabilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley, C.C.Chapman. MediaCat Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|