Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin başarı ile tamamlanması sonucunda öğrenciler:
• Resim modelleri ve onlların nasıl üretildikleri,
• Lineer sistem modelleme ve lineer ve lineer olmayan filitrelerin uygulamaları,
• Kenar tespit algoritmalarının tasarın-m ve uygulamaları,
• Doku modellemenin temelleri ve doku sınıflandırma algoritmaları,
• Nesne hareketler tahmininin temelleri ve optik akış tahmini algoritmalarının uygulamaları,
• Resim bölütleme ve gruplamanın önemi ve problemleri ve bunlarla ilgili temel algoritmaların uygulaması
• Resimlerdeki nesnelerin tanınması ve temel şablon karşılaştırma algoritmalarının uygulamaları
konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, görüntü işleme ve bilgisayar görme için geliştirilmiş yeni teknikler hakkında bilgi vermektedir. Ders genel olarak: geometrik transformlar, ayrık transformlar, gürültü, filtre tasarımı, gürültü temizleme, görüntü restorasyonu, kenar tespit teknikleri, nesne özellikleri elde etme ve analizleri, resim analizi, bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme konularını ihtiva etmektedir.
|
1- |
Geometrik transformlar.
|
2- |
Ayrık transformlar.
|
3- |
Ayrık transformlar.
|
4- |
Gürültü, filtre tasarımı, gürültü temizleme.
|
5- |
Görüntü restorasyonu.
|
6- |
Görüntü restorasyonu.
|
7- |
Kenar tespit teknikleri
|
8- |
Kenar tespit teknikleri
|
9- |
Nesnelerin özelliklerinin elde edilmesi ve analizi.
|
10- |
Nesnelerin özelliklerinin elde edilmesi ve analizi.
|
11- |
Resim analizi.
|
12- |
Resim analizi.
|
13- |
Bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme teknikleri
|
14- |
Bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme teknikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Görüntü işleme tekniklerini öğrenme
|
4- |
Görüntü işleme tekniklerinin uygulamalarını öğrenme
|
5- |
Bilgisayarla görme uygulamaları geliştirme
|
6- |
görüntü işleme kavramlarını öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• R. C. Gonzalez and R. E. Woods, Digital Image Processing, Addison-Wesley Pub. Co., New York, (2nd edition) 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Sonka, M., Hlavac, V., and Boyle, R. Image Processing, Analysis and Machine Vision. Chapman & Hall Computing, 1993.
• Anil K. Jain, Fundamentals of Digital Image Processing, Prentice Hall, 1989.
• Low, A. Introductory Computer Vision and Image Processing. McGraw-hill, 1991
|
|