Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (y.l.) > İLERİ RESİM İŞLEME TEKNİKLERİ VE BİLGİSAYARLA GÖRME-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ RESİM İŞLEME TEKNİKLERİ VE BİLGİSAYARLA GÖRME-II İkinci düzey BİM 522 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin başarı ile tamamlanması sonucunda öğrenciler: • Resim modelleri ve onlların nasıl üretildikleri, • Lineer sistem modelleme ve lineer ve lineer olmayan filitrelerin uygulamaları, • Kenar tespit algoritmalarının tasarın-m ve uygulamaları, • Doku modellemenin temelleri ve doku sınıflandırma algoritmaları, • Nesne hareketler tahmininin temelleri ve optik akış tahmini algoritmalarının uygulamaları, • Resim bölütleme ve gruplamanın önemi ve problemleri ve bunlarla ilgili temel algoritmaların uygulaması • Resimlerdeki nesnelerin tanınması ve temel şablon karşılaştırma algoritmalarının uygulamaları konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin tanımı Bu ders, görüntü işleme ve bilgisayar görme için geliştirilmiş yeni teknikler hakkında bilgi vermektedir. Ders genel olarak: geometrik transformlar, ayrık transformlar, gürültü, filtre tasarımı, gürültü temizleme, görüntü restorasyonu, kenar tespit teknikleri, nesne özellikleri elde etme ve analizleri, resim analizi, bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme konularını ihtiva etmektedir.

Dersin içeriği
1- Geometrik transformlar.
2- Ayrık transformlar.
3- Ayrık transformlar.
4- Gürültü, filtre tasarımı, gürültü temizleme.
5- Görüntü restorasyonu.
6- Görüntü restorasyonu.
7- Kenar tespit teknikleri
8- Kenar tespit teknikleri
9- Nesnelerin özelliklerinin elde edilmesi ve analizi.
10- Nesnelerin özelliklerinin elde edilmesi ve analizi.
11- Resim analizi.
12- Resim analizi.
13- Bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme teknikleri
14- Bölge, hat ve hareket temelli resim bölütleme teknikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Görüntü işleme tekniklerini öğrenme
4- Görüntü işleme tekniklerinin uygulamalarını öğrenme
5- Bilgisayarla görme uygulamaları geliştirme
6- görüntü işleme kavramlarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • R. C. Gonzalez and R. E. Woods, Digital Image Processing, Addison-Wesley Pub. Co., New York, (2nd edition) 2002.
Yardımcı Kaynaklar • Sonka, M., Hlavac, V., and Boyle, R. Image Processing, Analysis and Machine Vision. Chapman & Hall Computing, 1993. • Anil K. Jain, Fundamentals of Digital Image Processing, Prentice Hall, 1989. • Low, A. Introductory Computer Vision and Image Processing. McGraw-hill, 1991

Ders ile ilgili dosyalar